Kto odpowiada za stan utrzymania drogi/alejki na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych?

Pytam z uwagi na uszkodzenie pojazdu o wystający z ziemi element ogrodzenia, który w wysokiej trawie ,pomiędzy koleinami po ostatnich deszczach nie był widoczny. Zahaczenie podwoziem skutkowało dość poważnymi uszkodzeniami pojazdu. Zarząd działek nie chce wskazać numeru polisy ubezpieczyciela ROD celem naprawy uszkodzenia twierdząc, że winę ponoszę ja bo bez jakichkolwiek ustaleń stwierdza że : bagażnik był załadowany, ja nie dostosowałem prędkości do warunków panujących w alejce oraz nie zachowałem ostrożności.
Dziękuję za informację i wskazówki.
anonim cytuj
10-08-2023
Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych
 
anonim cytuj
10-08-2023
Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych

A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?
 
anonim cytuj
10-08-2023
Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych
A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?

Wezwanie do zapłaty i sąd.
 
anonim cytuj
10-08-2023
Kto odpowiada za stan utrzymania drogi/alejki na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych?


Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz.U. 2013 poz. 1482), zarząd Rodzinnych Ogrodów Działkowych (ROD) odpowiada za właściwe zarządzanie oraz stan techniczny terenu ROD, w tym drogami i alejkami.

Jeżeli można udowodnić, że uszkodzenie pojazdu nastąpiło w wyniku zaniedbań w utrzymaniu drogi lub innych elementów w obrębie ROD, odpowiedzialność za wyrządzone szkody może spoczywać na zarządzie ROD.

Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych

A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?[/div></div>


Zgodnie z Kodeksem Cywilnym (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93), jeżeli istnieje umowa ubezpieczenia między ROD a ubezpieczycielem, to poszkodowany ma prawo zażądać od ROD informacji o numerze polisy oraz tożsamości ubezpieczyciela. W przypadku odmowy, można rozważyć wezwanie ROD do wydania tych informacji na piśmie. Jeśli zarząd ROD nadal będzie odmawiał, można skierować sprawę do sądu w celu uzyskania stosownego nakazu.

Wezwanie do zapłaty i postępowanie sądowe mogą być właściwym kierunkiem działania w sytuacji, gdy zarząd ROD nie chce brać odpowiedzialności za wyrządzone szkody. Pamiętaj, by przed podjęciem jakichkolwiek działań prawnych zgromadzić odpowiednie dowody uszkodzenia pojazdu, np. zdjęcia, dokumentację naprawy czy opinie biegłych.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Czy w przypadku, gdy zarząd ROD nadal będzie odmawiał pokrycia kosztów naprawy mimo przedstawienia mu odpowiednich dowodów, mam prawo zażądać od nich dostępu do dokumentacji dotyczącej regularności przeprowadzania prac konserwacyjnych i remontowych alejek i ogrodzenia na terenie ROD? Czy mogę to wykorzystać jako kolejny argument w ewentualnym postępowaniu sądowym?
 
anonim cytuj
11-08-2023
Na podstawie przepisów ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz.U. 2013 poz. 1482), zarząd Rodzinnych Ogrodów Działkowych jest odpowiedzialny za właściwe zarządzanie oraz stan techniczny terenu ROD. Jeżeli można udowodnić, że uszkodzenie pojazdu miało miejsce z powodu zaniedbań ze strony ROD, odpowiedzialność za wyrządzone szkody spoczywa na zarządzie.

A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?

Zgodnie z Kodeksem Cywilnym (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93), w przypadku istnienia umowy ubezpieczenia między ROD a ubezpieczycielem, poszkodowany ma prawo zażądać od ROD informacji o numerze polisy oraz dane ubezpieczyciela. Jeśli zarząd odmawia udostępnienia tych informacji, można wystąpić z wezwaniem do wydania ich na piśmie. W przypadku dalszej odmowy, można skierować sprawę do sądu.

Czy w przypadku, gdy zarząd ROD nadal będzie odmawiał pokrycia kosztów naprawy mimo przedstawienia mu odpowiednich dowodów, mam prawo zażądać od nich dostępu do dokumentacji dotyczącej regularności przeprowadzania prac konserwacyjnych i remontowych alejek i ogrodzenia na terenie ROD? Czy mogę to wykorzystać jako kolejny argument w ewentualnym postępowaniu sądowym?

Tak, mając na uwadze zobowiązania zarządu wynikające z ustawy o ROD, możesz zażądać udostępnienia dokumentacji dotyczącej regularności przeprowadzanych prac. Jeżeli zarząd odmówi dostępu do tej dokumentacji, stanowi to kolejne naruszenie obowiązków zarządu i można to wykorzystać w postępowaniu sądowym. Dostęp do tej dokumentacji pomoże w wykazaniu, czy zarząd dbał o odpowiedni stan techniczny alejek i ogrodzenia, co może być kluczowe dla wykazania jego odpowiedzialności.
 
anonim cytuj
11-08-2023

Sugerowane Tematy

Pozew rozwodowy. Po jakim czasie się spodziewać? Jak wygląda procedura?
Witam wszystkich, pytanie o pozew rozwodowy, mianowicie 29 czerwca wyruszył pozew do sądu, w jakim czasie moge spodziewać się go u mnie? I jak dalej wygląda procedura? Na odpowiedź mam 2 tyg. i po jakim mniej więcej czasu mogę spodziewać się pierwszej sprawy? Dziekuję za odpowiedzi....
Czy mogę odrzucić spadek po terminie?
Czy na etapie ustalania spadkobierców z wniosku wierzyciela, spadkobiercy ustawowi mogą nie przyjąć spadku po zmarłej? Od śmierci spadkodawcy minęły 3 lata a bank wystąpił o ustalenie spadkobierców po osobie która zaciągnęła kredyt. Dodam że spadkobiercy ustawowi nie odrzucili spadku w terminie 6 miesięcy....
Chcę dokonać zakupu w sklepie internetowym. Nie mogę znaleźć nigdzie danych właściciela. Czy można tak funkcjonować?
Cześć. Chcę dokonać zakupu w sklepie internetowym. Chcąc sprawdzić ich wiarygodność szukałam ich w KRS oraz CEIDG ale nic nie znalazłam. Dopiero po REGON znalazłam ich w wyszukiwarce regon jako JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NIEMAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ. Ta firma prowadzi sklep internetowy i stacjonarny. 019 - SPÓŁKI CYWILNE PROWADZĄCE DZIAŁALNOŚĆ NA PODSTAWIE UMOWY ZAWARTEJ ZGODNIE Z KODEKSEM CYWILNYM rodzaj rejestru lub ewidencji PODMIOTY NIE POD...
Wyrok w sprawie zadłużenia.
Chciałbym zapytać na jakiej podstawie i kierując się jakimi dowodami, lub dodatkowymi informacjami mogę odwołać się od wyroku zasądzajacego mi zadłużenie?...

Wyszukiwarka