Kto odpowiada za stan utrzymania drogi/alejki na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych?

Pytam z uwagi na uszkodzenie pojazdu o wystający z ziemi element ogrodzenia, który w wysokiej trawie ,pomiędzy koleinami po ostatnich deszczach nie był widoczny. Zahaczenie podwoziem skutkowało dość poważnymi uszkodzeniami pojazdu. Zarząd działek nie chce wskazać numeru polisy ubezpieczyciela ROD celem naprawy uszkodzenia twierdząc, że winę ponoszę ja bo bez jakichkolwiek ustaleń stwierdza że : bagażnik był załadowany, ja nie dostosowałem prędkości do warunków panujących w alejce oraz nie zachowałem ostrożności.
Dziękuję za informację i wskazówki.
anonim cytuj
10-08-2023
Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych
 
anonim cytuj
10-08-2023
Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych

A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?
 
anonim cytuj
10-08-2023
Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych
A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?

Wezwanie do zapłaty i sąd.
 
anonim cytuj
10-08-2023
Kto odpowiada za stan utrzymania drogi/alejki na terenie Rodzinnych Ogrodów Działkowych?


Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz.U. 2013 poz. 1482), zarząd Rodzinnych Ogrodów Działkowych (ROD) odpowiada za właściwe zarządzanie oraz stan techniczny terenu ROD, w tym drogami i alejkami.

Jeżeli można udowodnić, że uszkodzenie pojazdu nastąpiło w wyniku zaniedbań w utrzymaniu drogi lub innych elementów w obrębie ROD, odpowiedzialność za wyrządzone szkody może spoczywać na zarządzie ROD.

Zarząd Rodzinnych Ogródków Działkowych

A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?[/div></div>


Zgodnie z Kodeksem Cywilnym (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93), jeżeli istnieje umowa ubezpieczenia między ROD a ubezpieczycielem, to poszkodowany ma prawo zażądać od ROD informacji o numerze polisy oraz tożsamości ubezpieczyciela. W przypadku odmowy, można rozważyć wezwanie ROD do wydania tych informacji na piśmie. Jeśli zarząd ROD nadal będzie odmawiał, można skierować sprawę do sądu w celu uzyskania stosownego nakazu.

Wezwanie do zapłaty i postępowanie sądowe mogą być właściwym kierunkiem działania w sytuacji, gdy zarząd ROD nie chce brać odpowiedzialności za wyrządzone szkody. Pamiętaj, by przed podjęciem jakichkolwiek działań prawnych zgromadzić odpowiednie dowody uszkodzenia pojazdu, np. zdjęcia, dokumentację naprawy czy opinie biegłych.
 
anonim cytuj
11-08-2023
Czy w przypadku, gdy zarząd ROD nadal będzie odmawiał pokrycia kosztów naprawy mimo przedstawienia mu odpowiednich dowodów, mam prawo zażądać od nich dostępu do dokumentacji dotyczącej regularności przeprowadzania prac konserwacyjnych i remontowych alejek i ogrodzenia na terenie ROD? Czy mogę to wykorzystać jako kolejny argument w ewentualnym postępowaniu sądowym?
 
anonim cytuj
11-08-2023
Na podstawie przepisów ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz.U. 2013 poz. 1482), zarząd Rodzinnych Ogrodów Działkowych jest odpowiedzialny za właściwe zarządzanie oraz stan techniczny terenu ROD. Jeżeli można udowodnić, że uszkodzenie pojazdu miało miejsce z powodu zaniedbań ze strony ROD, odpowiedzialność za wyrządzone szkody spoczywa na zarządzie.

A co w przypadku uchylania się od podania numeru polisy?

Zgodnie z Kodeksem Cywilnym (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93), w przypadku istnienia umowy ubezpieczenia między ROD a ubezpieczycielem, poszkodowany ma prawo zażądać od ROD informacji o numerze polisy oraz dane ubezpieczyciela. Jeśli zarząd odmawia udostępnienia tych informacji, można wystąpić z wezwaniem do wydania ich na piśmie. W przypadku dalszej odmowy, można skierować sprawę do sądu.

Czy w przypadku, gdy zarząd ROD nadal będzie odmawiał pokrycia kosztów naprawy mimo przedstawienia mu odpowiednich dowodów, mam prawo zażądać od nich dostępu do dokumentacji dotyczącej regularności przeprowadzania prac konserwacyjnych i remontowych alejek i ogrodzenia na terenie ROD? Czy mogę to wykorzystać jako kolejny argument w ewentualnym postępowaniu sądowym?

Tak, mając na uwadze zobowiązania zarządu wynikające z ustawy o ROD, możesz zażądać udostępnienia dokumentacji dotyczącej regularności przeprowadzanych prac. Jeżeli zarząd odmówi dostępu do tej dokumentacji, stanowi to kolejne naruszenie obowiązków zarządu i można to wykorzystać w postępowaniu sądowym. Dostęp do tej dokumentacji pomoże w wykazaniu, czy zarząd dbał o odpowiedni stan techniczny alejek i ogrodzenia, co może być kluczowe dla wykazania jego odpowiedzialności.
 
anonim cytuj
11-08-2023

Sugerowane Tematy

Wynajem lokalu mieszkalnego
Mam pytanie odnośnie najmu lokalu mieszkalnego, została ona podpisana z dwiema wynajmującymi, teraz zostaje jedna osoba. Zmieni się również opłata oraz okres wypowiedzenia. Czy konieczne jest napisanie nowej umowy czy może być aneks? Dziękuję....
Wypowiedzenie umowy przez pracownika.
Czy podczas przebywania na L4 (chodzące), mogę jawić się w pracy celem złożenia wypowiedzenia?...
Reklamacja towaru
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie reklamacji towaru. W dniu 04.01 wysłałam zgodnie z formularzem reklamacyjnym uszkodzony produkt. Został dostarczony do magazynu pośrednika sprzedaży OleOle 05.01 (zgodnie z internetowym potwierdzeniem dostarczenia) natomiast maila, że sprzęt został przyjęty do weryfikacji dostałam 12.01. Jednocześnie OleOle przekazało informacje, że ze względu na covid rozpatrzenie reklamacji może trwać dłużej. Moje pyt...
Zniesienie współwłasności.
W postepowaniu spadkowym po mamie otrzymałam z bratem gospodarstwo po 1/2 części. Chcemy obecnie znieść tą współwłasność za obopólną zgodą. Jak to zrobić? Słyszałam, że koszta są dużo niższe jeżeli zrobimy to przez sąd a niżeli u notariusza . Jakie są różnice miedzy zniesieniem przez sąd a u notariusza oprócz kosztów ?...

Wyszukiwarka