Chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi (sklep mnie zwodzi)

Cześć, zepsuła mi się fotopułapka i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi. Sklep mnie zwodzi cały czas, że u nich nie ma takiej możliwości i jedynie mogę wybrać serwis (co kolwiek to znaczy). Faktycznie mogę nie mieć możliwości skorzystania z rękojmi?
anonim cytuj
23-07-2022
Sprzedawca w relacji z konsumentem nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
Rękojmia jest uregulowana przez art 556 i kolejne kc.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Sprzedawca w relacji z konsumentem nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
Rękojmia jest uregulowana przez art 556 i kolejne kc.

Dobrze, ale np. kupuje telefon Samsung S21. W razie zepsucia nie wysylam do sprzedawcy tylko do serwisu z ktorym Samsung ma umowę. I tu jest pewnie tak samo.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Dobrze, ale np. kupuje telefon Samsung S21. W razie zepsucia nie wysylam do sprzedawcy tylko do serwisu z ktorym Samsung ma umowę. I tu jest pewnie tak samo.

Jeżeli korzystasz z gwarancji to pewnie tak. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi i korzystając z tych uprawnień kupujący zgłasza się do sprzedawcy.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Zgadza się. Różnica między rękojmią a gwarancją polega na tym, że odpowiedzialność z tytułu rękojmi spoczywa na sprzedawcy, podczas gdy gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta (często producenta lub importer).

Cześć, zepsuła mi się fotopułapka i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi. Sklep mnie zwodzi cały czas, że u nich nie ma takiej możliwości i jedynie mogę wybrać serwis (co kolwiek to znaczy). Faktycznie mogę nie mieć możliwości skorzystania z rękojmi?


Jeżeli jesteś konsumentem i zakupiłeś towar (w tym przypadku fotopułapkę) w ramach zakupu konsumenckiego, masz prawo zgłaszać reklamacje z tytułu rękojmi bez względu na to, czy towar posiada gwarancję czy nie. Sklep, w którym dokonałeś zakupu, nie może odmówić przyjęcia Twojej reklamacji z tytułu rękojmi.

Co więcej, zgodnie z art. 561[1] Kodeksu cywilnego, jeżeli towar ma wadę, możesz żądać:

wymiany towaru na wolny od wad,
usunięcia wady,
obniżenia ceny,
lub odstąpić od umowy.
Jeżeli jednak korzystasz z praw wynikających z gwarancji, wówczas procedura może wymagać zgłoszenia usterki bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, który współpracuje z producentem towaru. Niemniej jednak, nie zmienia to Twojego prawa do skorzystania z rękojmi i zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do sprzedawcy.

Jeżeli korzystasz z gwarancji to pewnie tak. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi i korzystając z tych uprawnień kupujący zgłasza się do sprzedawcy.


Dokładnie. Warto podkreślić, że gwarancja jest dodatkowym prawem, które nie wyłącza praw konsumenta wynikających z rękojmi. Jeśli więc sklep odmawia przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi, postępuje niezgodnie z prawem.
 
anonim cytuj
23-08-2023

Sugerowane Tematy

Firma windykacyjna
Witam mam pytanie czy grupa windykacyjna ma prawo straszysz podaniem do sądu z art 286 kk 1 dodam że pożyczką była w połowie spłacona później się posypało utrata dochodu....
Dług spadkowy.
Pan X umiera z długami. Nie ma dzieci ani żony. Żyje jego matka. Proszę o informację, czy w razie gdyby matka zmarła i nie zdążyła odrzucić spadku w ciągu 6 m-cy, czy dług Pana X przechodzi na dalszą rodzinę tj. siostrzenice ?...
Wspólnoty mieszkaniowe.
Witam, WM powstają w określonych ustawą okolicznościach i z mocy prawa. Muszą wtedy dokonać pewnych czynności (NIP, konto, zarząd, etc.). Czy, wzgl. kto może/ma prawo kontrolować czy te czynności zostały dokonane ?...
Naruszenie dóbr osobistych.
Założyłem sprawę jako prywatny oskarżyciel osobie która naruszyła moje dobra osobiste. Sprawa nie mogła się rozpocząć przez prawie rok ze względu na uniki oskarżonego (min. mataczenie z adresem swojego miejsca zamieszkania)...kiedy już doszło do pierwszej rozprawy pojednawczej oskarżony przyznał się do winy i zaproponował śmiesznie niską kwotę zadośćuczynienia. Nie zgodziłem się i sprawa weszła na wokandę. Trwało to następny prawie rok, ze wzgl...

Wyszukiwarka