Chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi (sklep mnie zwodzi)

Cześć, zepsuła mi się fotopułapka i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi. Sklep mnie zwodzi cały czas, że u nich nie ma takiej możliwości i jedynie mogę wybrać serwis (co kolwiek to znaczy). Faktycznie mogę nie mieć możliwości skorzystania z rękojmi?
anonim cytuj
23-07-2022
Sprzedawca w relacji z konsumentem nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
Rękojmia jest uregulowana przez art 556 i kolejne kc.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Sprzedawca w relacji z konsumentem nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
Rękojmia jest uregulowana przez art 556 i kolejne kc.

Dobrze, ale np. kupuje telefon Samsung S21. W razie zepsucia nie wysylam do sprzedawcy tylko do serwisu z ktorym Samsung ma umowę. I tu jest pewnie tak samo.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Dobrze, ale np. kupuje telefon Samsung S21. W razie zepsucia nie wysylam do sprzedawcy tylko do serwisu z ktorym Samsung ma umowę. I tu jest pewnie tak samo.

Jeżeli korzystasz z gwarancji to pewnie tak. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi i korzystając z tych uprawnień kupujący zgłasza się do sprzedawcy.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Zgadza się. Różnica między rękojmią a gwarancją polega na tym, że odpowiedzialność z tytułu rękojmi spoczywa na sprzedawcy, podczas gdy gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta (często producenta lub importer).

Cześć, zepsuła mi się fotopułapka i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi. Sklep mnie zwodzi cały czas, że u nich nie ma takiej możliwości i jedynie mogę wybrać serwis (co kolwiek to znaczy). Faktycznie mogę nie mieć możliwości skorzystania z rękojmi?


Jeżeli jesteś konsumentem i zakupiłeś towar (w tym przypadku fotopułapkę) w ramach zakupu konsumenckiego, masz prawo zgłaszać reklamacje z tytułu rękojmi bez względu na to, czy towar posiada gwarancję czy nie. Sklep, w którym dokonałeś zakupu, nie może odmówić przyjęcia Twojej reklamacji z tytułu rękojmi.

Co więcej, zgodnie z art. 561[1] Kodeksu cywilnego, jeżeli towar ma wadę, możesz żądać:

wymiany towaru na wolny od wad,
usunięcia wady,
obniżenia ceny,
lub odstąpić od umowy.
Jeżeli jednak korzystasz z praw wynikających z gwarancji, wówczas procedura może wymagać zgłoszenia usterki bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, który współpracuje z producentem towaru. Niemniej jednak, nie zmienia to Twojego prawa do skorzystania z rękojmi i zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do sprzedawcy.

Jeżeli korzystasz z gwarancji to pewnie tak. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi i korzystając z tych uprawnień kupujący zgłasza się do sprzedawcy.


Dokładnie. Warto podkreślić, że gwarancja jest dodatkowym prawem, które nie wyłącza praw konsumenta wynikających z rękojmi. Jeśli więc sklep odmawia przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi, postępuje niezgodnie z prawem.
 
anonim cytuj
23-08-2023

Sugerowane Tematy

Dzień Wolny od Firmy
Dzień Dobry, mam takie pytanie odnośnie dnia wolnego który daje firma od siebie, mamy system akordowy i mamy normę godzinową, np 20x8=160h normy, jeżeli firma daje dzień wolny od siebie i wtedy według mnie norma o ten dzień się zmniejsza czyli wychodzi 152h, ale pracodawca sugeruje że ta norma nadal jest 160h mimo tego dnia wolnego od firmy ? jak to wygląda prawnie ? ktoś pomoże ?...
Obowiązek alimentacyjny.
Czy rodzic płacący alimenty i pobierający jakieś dodatki w pracy na dzieci może te dodatki przekazać jako część należnych alimentów czy jednak musi dodatki przekazać niezależnie od zapłaconych alimentów. Wogóle co można wliczyć w sumę płaconych alimentów?...
procesowałam się z byłym pracodawcą o pieniądze przed sądem pracy
Witam. Proszę o poradę. Przed sądem pracy procesowałam się z byłym pracodawcą o pieniądze (zasiłek chorobowy, urlop itd). Sporządzono ugodę, którą podpisaliśmy (ja i adwokat pracodawcy) w obecności Sądu. Pracodawca sam zaproponował 7 dni. 7 dni już minęło... Więc myślę że jednak mi nie zapłaci tych pieniędzy. Nie odpisuje na SMS Nie odbiera telefonu Jeżeli moje obawy się potwierdzą, to co mogę/muszę/powinnam zrobić: 1. Zwrócić się o pomoc d...
Freelancer na umowy o dzieło - pracujący czy bezrobotny?
Witam. Jestem freelancerem wykonującym usługi graficzne dla różnych firm bądź instytucji. Rozliczam się za pomocą umów o dzieło. Takich umów podpisuje np. 1-2 w miesiącu, czasem z przerwami między nimi. Pytanie tak jak w tytule. To, że nie można rejestrować się wtedy jako bezrobotny jest mi znane, gdyż to normalna praca zarobkowa - ale nie jest ciągła (umowy o dzieło często mają przerwy czasowe) Jak zatem można określić status takiej osoby gdy t...

Wyszukiwarka