Chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi (sklep mnie zwodzi)

Cześć, zepsuła mi się fotopułapka i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi. Sklep mnie zwodzi cały czas, że u nich nie ma takiej możliwości i jedynie mogę wybrać serwis (co kolwiek to znaczy). Faktycznie mogę nie mieć możliwości skorzystania z rękojmi?
anonim cytuj
23-07-2022
Sprzedawca w relacji z konsumentem nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
Rękojmia jest uregulowana przez art 556 i kolejne kc.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Sprzedawca w relacji z konsumentem nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
Rękojmia jest uregulowana przez art 556 i kolejne kc.

Dobrze, ale np. kupuje telefon Samsung S21. W razie zepsucia nie wysylam do sprzedawcy tylko do serwisu z ktorym Samsung ma umowę. I tu jest pewnie tak samo.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Dobrze, ale np. kupuje telefon Samsung S21. W razie zepsucia nie wysylam do sprzedawcy tylko do serwisu z ktorym Samsung ma umowę. I tu jest pewnie tak samo.

Jeżeli korzystasz z gwarancji to pewnie tak. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi i korzystając z tych uprawnień kupujący zgłasza się do sprzedawcy.
 
anonim cytuj
23-07-2022
Zgadza się. Różnica między rękojmią a gwarancją polega na tym, że odpowiedzialność z tytułu rękojmi spoczywa na sprzedawcy, podczas gdy gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta (często producenta lub importer).

Cześć, zepsuła mi się fotopułapka i chciałem zgłosić reklamację z tytułu rękojmi. Sklep mnie zwodzi cały czas, że u nich nie ma takiej możliwości i jedynie mogę wybrać serwis (co kolwiek to znaczy). Faktycznie mogę nie mieć możliwości skorzystania z rękojmi?


Jeżeli jesteś konsumentem i zakupiłeś towar (w tym przypadku fotopułapkę) w ramach zakupu konsumenckiego, masz prawo zgłaszać reklamacje z tytułu rękojmi bez względu na to, czy towar posiada gwarancję czy nie. Sklep, w którym dokonałeś zakupu, nie może odmówić przyjęcia Twojej reklamacji z tytułu rękojmi.

Co więcej, zgodnie z art. 561[1] Kodeksu cywilnego, jeżeli towar ma wadę, możesz żądać:

wymiany towaru na wolny od wad,
usunięcia wady,
obniżenia ceny,
lub odstąpić od umowy.
Jeżeli jednak korzystasz z praw wynikających z gwarancji, wówczas procedura może wymagać zgłoszenia usterki bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, który współpracuje z producentem towaru. Niemniej jednak, nie zmienia to Twojego prawa do skorzystania z rękojmi i zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do sprzedawcy.

Jeżeli korzystasz z gwarancji to pewnie tak. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi i korzystając z tych uprawnień kupujący zgłasza się do sprzedawcy.


Dokładnie. Warto podkreślić, że gwarancja jest dodatkowym prawem, które nie wyłącza praw konsumenta wynikających z rękojmi. Jeśli więc sklep odmawia przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi, postępuje niezgodnie z prawem.
 
anonim cytuj
23-08-2023

Sugerowane Tematy

Opiekun prawny w DPS.
Witam. Mam pytanie. Czy pracownik DPS'u będący opiekunem prawnym podopiecznego DPS'u, poświęcający mu czas poza godzinami pracy w przypadku hospitalizacji, spraw sądowych, zeznań na policji -powinien mieć ten czas odliczony z czasu pracy na danym stanowisku u danego parcodawcy? Generalnie pytam czy np. godziny spędzone na policji (jako opiekun prawny) pomniejszają jego czas pracy jako opiekuna w DPS?...
Po jakim czasie traci się prawo do zachowku?
Mam pytanie, ile jest czasu żeby złożyć wniosek o zachowek?...
Skrócenie okresu wypowiedzenia.
Ostatnio złożyłam wypowiedzenie UoP (3mies). Teraz jednak chciałabym rozmówić się z pracodawcą i postarać się, za jego zgodą, skrócić okres wypowiedzenia. Czy nadal mogę? Czy wystarczy złożyć jakiś aneks do wypowiedzenia? Czy muszę złożyć znowu wypowiedzenie z nową datą i zacznie biec od nowego miesiąca?...
zwrot zamówienia (pod wymiar)
Zakupiliśmy grzejnik z funkcja elektryczna na specjalne zamówienie (pod wymiar). Chcielibyśmy zwrócić produkt, natomiast producent nie chce przyjac go, ze względu na to, ze był pod zamówienie. Jeśli nie minelo 30 dni od daty zakupu rzeczywiście nie ma możliwości , aby go oddać?...

Wyszukiwarka