Art. 80. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
dostarcza abonentowi nieodpłatnie z każdą fakturą podstawowy wykaz wykonanych
usług telekomunikacyjnych zawierający informację o zrealizowanych płatnych
połączeniach z podaniem, dla każdego typu połączeń, liczby jednostek
rozliczeniowych odpowiadającej wartości zrealizowanych przez abonenta połączeń.
1a. W przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci
telekomunikacyjnej dla abonenta, który ma przydzielony numer oraz udostępnił swoje
dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a, podstawowy wykaz wykonanych usług
telekomunikacyjnych jest dostarczany na jego żądanie i obejmuje wyłącznie usługi
wykonane po złożeniu żądania przez tego abonenta. Pierwszy wykaz jest dostarczany
abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia przez niego żądania, a każdy kolejny
w terminie do 10. dnia miesiąca kalendarzowego. Za dostarczenie wykazu może być
pobierana opłata w wysokości określonej w cenniku.
2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza na
żądanie abonenta, który ma przydzielony numer, szczegółowy wykaz wykonanych
usług telekomunikacyjnych, za który może być pobierana opłata w wysokości
określonej w cenniku.
3. Szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych powinien
zawierać informację o zrealizowanych płatnych połączeniach, z podaniem, dla
każdego połączenia: numeru wywoływanego, daty oraz godziny rozpoczęcia połączenia, czasu jego trwania oraz wysokości opłaty za połączenie
z wyszczególnieniem ceny brutto i netto.
4. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza
szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych począwszy od
odpowiednio bieżącego okresu rozliczeniowego albo miesiąca, w którym abonent złożył żądanie, do końca okresu rozliczeniowego albo miesiąca, w czasie którego upływa
uzgodniony z abonentem termin zaprzestania dostarczania tego wykazu.
5. Wykaz, o którym mowa w ust. 4, dostawca publicznie dostępnych usług
telekomunikacyjnych dostarcza:
1) w przypadku abonenta będącego stroną umowy zawartej w formie pisemnej,
elektronicznej lub dokumentowej – wraz z fakturą wystawioną za okres
rozliczeniowy, którego dotyczy ten wykaz;
2) w przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci
telekomunikacyjnej dla abonenta, który ma przydzielony numer oraz udostępnił
swoje dane, o których mowa w art. 60a ust. 1a – pierwszy wykaz jest dostarczany
abonentowi w terminie 14 dni od dnia złożenia przez niego żądania, a każdy
kolejny w terminie do 10. dnia miesiąca kalendarzowego.
6. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza, na
żądanie abonenta, szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych
obejmujący:
1) w przypadku abonenta będącego stroną umowy zawartej w formie pisemnej,
elektronicznej lub dokumentowej z dostawcą – okresy rozliczeniowe
poprzedzające nie więcej niż 12 miesięcy okres rozliczeniowy, w którym abonent
złożył żądanie;
2) w przypadku usługi przedpłaconej świadczonej w publicznej sieci
telekomunikacyjnej dla abonenta, który udostępnił swoje dane, o których mowa
w art. 60a ust. 1a – okres nie dłuższy niż 12 miesięcy poprzedzających termin
złożenia przez abonenta żądania.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, szczegółowy wykaz wykonanych
usług telekomunikacyjnych dostarcza się w terminie 14 dni od dnia złożenia żądania
przez abonenta.

Art. 80a. 1. Dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej zawiera
w wykazie, o którym mowa w art. 80 ust. 1, numer wykorzystywany do świadczenia
usługi o podwyższonej opłacie, z której abonent skorzystał, oraz informację o stronie podmiotowej BIP UKE, na której jest zamieszczony rejestr, o którym mowa w art. 65 ust. 2.
2. W wykazie, o którym mowa w art. 80 ust. 1, dostawca publicznie dostępnej
usługi telekomunikacyjnej zawiera również informację o możliwości złożenia żądania,
o którym mowa w art. 64a.

Prawo telekomunikacyjne art. 80

Poprzedni

Art. 79. 1. Operator publicznej sieci telekomunikacyjnej, w której świadczone są publicznie dostępne usługi telefoniczne, zapewnia użytkownikom końcowym swojej sieci oraz użytkownikom końcowym z inn...

Nastepny

Art. 81. 1. Usługę powszechną stanowi zestaw usług telekomunikacyjnych, wraz z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych, świadczonych z wykorzystaniem dowolnej technologii, z zachowaniem dobrej jak...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 16 lipca 2004 – Prawo telekomunikacyjne
  • Wejscie w życie 3 września 2004
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka