Art. 112. 1. Prezes Agencji wykonuje swoje zadania przy pomocy Państwowej
Agencji Atomistyki, zwanej dalej „Agencją”.
2. Przy Prezesie Agencji działa Rada do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego
i Ochrony Radiologicznej, zwana dalej „Radą”, będąca organem doradczym
i opiniodawczym.
3. Rada liczy nie więcej niż 10 członków, powoływanych przez ministra
właściwego do spraw klimatu, po zasięgnięciu opinii Prezesa Agencji, spośród
specjalistów z zakresu bezpieczeństwa jądrowego, ochrony radiologicznej, ochrony
fizycznej, geochemii pierwiastków promieniotwórczych, składowania i zabezpieczeń
materiałów jądrowych oraz innych specjalności istotnych ze względu na nadzór nad
bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną. Minister właściwy do spraw
klimatu odwołuje członków Rady.
3a. Spośród członków Rady minister właściwy do spraw klimatu powołuje:
1) przewodniczącego;
2) zastępcę przewodniczącego;
3) sekretarza.
4. W skład Rady może zostać powołana osoba, która posiada poświadczenie
bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych
klauzulą „tajne”.
5. Kadencja Rady trwa 4 lata.
5a. Ustanie członkostwa w Radzie następuje w przypadku:
1) odwołania członka Rady;
2) pisemnej rezygnacji członka Rady;
3) śmierci członka Rady.
6. Członkom Rady przysługuje wynagrodzenie miesięczne, płatne z dołu, które
ulega zmniejszeniu w przypadku nieobecności na posiedzeniach Rady –
proporcjonalnie do liczby odbytych posiedzeń w danym miesiącu.
7. Członkom Rady przysługują diety oraz zwrot kosztów przejazdów, dojazdów
i noclegów według zasad określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775
§ 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
8. Do zadań Rady należy w szczególności:
1) opiniowanie na wniosek Prezesa Agencji:
a) projektów zezwoleń na wykonywanie działalności, o której mowa w art. 4
ust. 1 pkt 2,
b) projektów aktów prawnych opracowywanych przez Prezesa Agencji,
c) projektów zaleceń organizacyjno-technicznych wydawanych przez Prezesa
Agencji;
2) występowanie z inicjatywami dotyczącymi usprawnienia nadzoru nad
wykonywaniem działalności związanej z narażeniem.
9. Obsługę administracyjną Rady zapewnia Agencja.
10. Przewodniczący Rady przekazuje Prezesowi Agencji w terminie do dnia
31 stycznia każdego roku sprawozdanie z działalności Rady za rok poprzedni.
11. Prezes Agencji niezwłocznie publikuje sprawozdanie, o którym mowa
w ust. 10, w Biuletynie Informacji Publicznej, na swoich stronach podmiotowych.
12. Minister właściwy do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia,
sposób i tryb pracy Rady oraz wysokość wynagrodzenia przysługującego członkom
Rady, mając na uwadze zakres zadań realizowanych przez Radę i efektywność jej
funkcjonowania, a także mając na uwadze to, by wysokość tego wynagrodzenia nie
przekraczała dwuipółkrotności kwoty bazowej dla członków korpusu służby cywilnej,
której wysokość, ustaloną według odrębnych zasad, określa ustawa budżetowa.

Prawo atomowe art. 112

Poprzedni

Art. 111. Prezes Rady Ministrów może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres działania Prezesa Agencji.

Nastepny

Art. 113. 1. Minister właściwy do spraw klimatu, w drodze zarządzenia, nadaje statut Agencji, określający jej organizację wewnętrzną. 2. Szczegółową organizację oraz tryb pracy Agencji i zakres zada...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 16 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka