Art. 8. 1. Jeżeli wniosek o wpis do CEIDG został złożony z wykorzystaniem
formularza elektronicznego, o którym mowa w art. 3 ust. 2, system teleinformatyczny
CEIDG przesyła na wskazany w nim adres poczty elektronicznej urzędowe
poświadczenie odbioru, o którym mowa w art. 3 pkt 20 ustawy z dnia 17 lutego
2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730 i 848).
2. Wniosek o wpis do CEIDG może być sporządzony w postaci papierowej
z zachowaniem zakresu i układu danych określonych w formularzu elektronicznym,
o którym mowa w art. 3 ust. 2, a następnie:
1) złożony w wybranym urzędzie gminy albo
2) wysłany przesyłką rejestrowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 oraz z 2019
r. poz. 1051) na adres wybranego urzędu gminy.
3. Jeżeli wniosek o wpis do CEIDG jest składany w sposób, o którym mowa
w ust. 2 pkt 1, organ gminy potwierdza tożsamość składającego wniosek oraz, za
pokwitowaniem, przyjęcie wniosku. W przypadku gdy przedsiębiorca nie posiada
numeru PESEL okazuje on upoważnionemu pracownikowi urzędu gminy paszport
albo inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
4. Organ gminy przekształca wniosek, o którym mowa w ust. 2, na postać
dokumentu elektronicznego, opatruje go kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, albo podpisuje w inny sposób
akceptowany przez system CEIDG, umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby
przesyłającej wniosek, czas jego przesyłania oraz zapewniający integralność danych
zawartych we wniosku, i przesyła do CEIDG nie później niż w dniu roboczym
następującym po dniu jego otrzymania.
5. W przypadku gdy czynności, o których mowa w ust. 4, wykonują
upoważnieni pracownicy, organ gminy jest obowiązany niezwłocznie przekazywać do
CEIDG imiona i nazwiska tych osób, a także niezwłocznie informować o cofnięciu
upoważnień dla tych osób.
6. Wniosek oraz dokumentacja z nim związana, a także żądania, zgłoszenia,
wnioski oraz zmiany, o których mowa w art. 6 ust. 3 i 4, oraz wnioski, o których
mowa w art. 39 ust. 2, podlegają archiwizacji przez okres 10 lat od dnia ich złożenia.
Archiwizacji dokonują odpowiednio minister właściwy do spraw gospodarki i organ
gminy. Przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach nie stosuje się.
7. Przyjmowanie, przekształcanie na postać elektroniczną przez organ gminy
wniosków o wpis do CEIDG, żądań, zgłoszeń, wniosków i zmian, o których mowa
w art. 6 ust. 3 i 4, oraz wniosków, o których mowa w art. 39 ust. 2, a także ich
archiwizacja dokonywana przez organ gminy, o której mowa w ust. 6, jest zadaniem
zleconym z zakresu administracji rządowej.
8. Osoby, o których mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r.
o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych
w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 649 i
1293 oraz z 2019 r. poz. 622), wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG składanym
w sposób, o którym mowa w ust. 2, przedstawiają oryginał dokumentu
potwierdzającego aktualny status, o którym mowa w tych przepisach, albo jego
notarialnie lub urzędowo uwierzytelnioną kopię. W przypadku wniosku o wpis do
CEIDG składanego przez te osoby w sposób, o którym mowa w ust. 1, dokument ten
dołączają w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy art. 8

Poprzedni

Art. 7. 1. Wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG, z wyjątkiem wniosku o wykreślenie przedsiębiorcy, składa się oświadczenia o: 1) podejmowaniu lub wykonywaniu określonej działalności gospodarczej nieobj...

Nastepny

Art. 9. Minister właściwy do spraw gospodarki może żądać od organu gminy udostępnienia dokumentów związanych z wnioskami o wpis do CEIDG złożonymi w sposób, o którym mowa w art. 8 ust. 2.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
  • Wejscie w życie 30 kwietnia 2018
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 28 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka