Art. 67. 1. Ewidencję odpadów prowadzi się z zastosowaniem następujących
dokumentów:
1) w przypadku posiadaczy odpadów:
a) karty przekazania odpadów, z wyłączeniem podmiotów, o których mowa
w pkt 3,
b) karty ewidencji odpadów,
c) karty ewidencji komunalnych osadów ściekowych,
d) karty ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
e) karty ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji;
2) w przypadku sprzedawcy odpadów i pośrednika w obrocie odpadami,
niebędących posiadaczami odpadów – karty ewidencji odpadów
niebezpiecznych;
3) w przypadku:
a) podmiotu odbierającego odpady komunalne od właści
cieli nieruchomości,
b) posiadacza odpadów prowadzącego zbieranie lub przetwarzanie odpadów
komunalnych,
c) transportującego odpady komunalne
– karty przekazania odpadów komunalnych.
2. W przypadku posiadacza odpadów przekazującego odpady do składowania
oraz zarządzającego składowiskiem odpadów ewidencja odpadów obejmuje
dodatkowo dokumenty, o których mowa w dziale VIII w rozdziale 1:
1) podstawową charakterystykę odpadów;
2) wyniki testów zgodności.
3. Dokumenty ewidencji odpadów, o których mowa w ust. 1, zawierają
następujące informacje:
1) imię i nazwisko lub nazwę posiadacza odpadów, w tym wykonującego usługę
transportu odpadów, adres zamieszkania lub siedziby oraz adres miejsca
prowadzenia działalności;
2) numer rejestrowy, o którym mowa w art. 54 ust. 1;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
4) imię i nazwisko lub nazwę sprzedawcy odpadów lub pośrednika w obrocie
odpadami oraz adres zamieszkania lub siedziby, o ile przekazanie odpadów
odbywa się z udziałem tych podmiotów;
5) imię i nazwisko osoby sporządzającej – w przypadku karty ewidencji odpadów;
6) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby władającego
powierzchnią ziemi, na której są stosowane komunalne osady ściekowe w celach,
o których mowa w art. 96 ust. 1 pkt 1–3;
7) rodzaj prowadzonej działalności w zakresie gospodarki odpadami,
w szczególności wytwarzania, zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania
odpadów;
8) adres miejsca pochodzenia odpadów, w tym spoza terytorium kraju –
z wyłączeniem wytwórców odpadów;
9) masę odpadów lub suchą masę odpadów oraz kod i rodzaj odpadów;
10) sposób gospodarowania odpadami – w przypadku posiadacza odpadów
prowadzącego przetwarzanie odpadów;
11) adres miejsca przeznaczenia odpadów, a w przypadku przeznaczenia odpadów
poza terytorium kraju również datę rozpoczęcia transportu, rodzaj środka
transportu oraz przewidywaną metodę przetwarzania odpadów.
3a. Karta przekazania odpadów zawiera dodatkowo informacje o:
1) dacie i godzinie rozpoczęcia transportu odpadów i ich dostarczenia do
następnego posiadacza odpadów;
2) numerach rejestracyjnych środków transportu odpadów stanowiących pojazd
albo zespół pojazdów, w rozumieniu art. 2 pkt 31 i 49 ustawy z dnia 20 czerwca
1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;
3) numerach pojemników oraz numerze certyfikatu wymaganych dla składowania
odpadów rtęci metalicznej – w przypadku posiadacza odpadów przekazującego
odpady rtęci metalicznej do czasowego składowania na składowisku odpadów
niebezpiecznych przeznaczonym do czasowego składowania odpadów rtęci
metalicznej oraz w przypadku zarządzającego składowiskiem odpadów
niebezpiecznych przeznaczonym do czasowego składowania odpadów rtęci
metalicznej przekazującego te odpady do dalszego unieszkodliwienia.
3b. Karta ewidencji odpadów zawiera dodatkowo informacje o:
1) procentowej zawartości PCB w odpadzie, jeżeli odpad zawiera PCB;
2) masie odpadów wytworzonych, odebranych, przyjętych, zagospodarowanych we
własnym zakresie lub przekazanych.
3c. Karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych zawiera dodatkowo
informacje o:
1) nazwie oraz adresie oczyszczalni ścieków, w której powstają komunalne osady
ściekowe;
2) rodzaju przeprowadzonej obróbki komunalnych osadów ściekowych;
3) składzie i właściwościach komunalnych osadów ściekowych;
4) dacie, miejscu i powierzchni stosowania komunalnych osadów ściekowych;
5) celu stosowania komunalnych osadów ściekowych.
3d. Karta ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zawiera
dodatkowo informacje o:
1) wytworzonych odpadach w wyniku przetwarzania zużytego sprzętu
elektrycznego i elektronicznego, w szczególności o masie i rodzaju tych
odpadów;
2) gospodarowaniu we własnym zakresie odpadami powstałymi w wyniku
przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
w szczególności o masie i rodzaju zagospodarowanych odpadów oraz
o zastosowanym procesie odzysku lub unieszkodliwiania;
3) odpadach powstałych w wyniku przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego przekazanych innemu posiadaczowi odpadów, w szczególności
o masie i rodzaju przekazanych odpadów.
3e. Karta ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji zawiera dodatkowo
informacje o:
1) pojazdach przyjętych do punktu zbierania pojazdów lub przyjętych do stacji
demontażu pojazdów, w szczególności o masie i liczbie przyjętych pojazdów;
2) odpadach powstałych po demontażu pojazdów, w szczególności o masie
i rodzaju tych odpadów;
3) sposobie przetworzenia odpadów powstałych po demontażu pojazdów,
z podziałem na przetworzone na stacji demontażu oraz przekazane do
przetworzenia w kraju, w szczególności o masie przetworzonych odpadów;
4) masie odpadów powstałych po demontażu pojazdów przekazanych do
przetworzenia do innego kraju;
5) masie przeznaczonych do ponownego użycia przedmiotów wyposażenia i części,
wymontowanych z pojazdów wycofanych z eksploatacji.
4. Karta ewidencji odpadów niebezpiecznych zawiera dodatkowo:
1) imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby oraz numer rejestrowy
posiadacza odpadów, który przekazuje odpad;
2) imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby oraz numer rejestrowy
posiadacza odpadów, który przejmuje odpad;
3) informację o rodzaju prowadzonej działalności w zakresie sprzedaży odpadów
lub pośredniczenia w ich obrocie.
4a. Karta przekazania odpadów komunalnych zawiera dodatkowo informacje o:
1) nazwie gminy, z terenu której odpady komunalne są odbierane od właścicieli
nieruchomości;
2) obszarze gminy, z terenu której odpady komunalne są odbierane od właścicieli
nieruchomości;
3) dacie i godzinie rozpoczęcia i zakończenia odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości;
4) dacie i godzinie rozpoczęcia transportu odpadów komunalnych do następnego
posiadacza odpadów;
5) dacie i godzinie przejęcia odpadów komunalnych przez następnego posiadacza
odpadów albo dacie i godzinie ich przekazania do stacji przeładunkowej, miejscu
zbierania lub miejscu przetwarzania odpadów komunalnych, prowadzonych
przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
4b. Posiadacz odpadów zamieszcza informacje w karcie przekazania odpadów
oraz karcie przekazania odpadów komunalnych odpowiednio do zakresu prowadzonej
działalności.
5. Dokumenty ewidencji odpadów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2,
sporządzane za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i
opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, nie wymagają opatrzenia ich podpisem
6. Dokumenty ewidencji odpadów, o których mowa w ust. 1, sporządza się za
pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach
oraz o gospodarce odpadami.
7. W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym Baza danych o
produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami jest prowadzona,
uniemożliwiającej sporządzanie dokumentów ewidencji odpadów w sposób określony w ust. 6, sporządza się dokumenty ewidencji odpadów w formie papierowej lub elektronicznej poza Bazą danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami, przez czas trwania awarii. W przypadku zastosowania formy papierowej
przekazujący odpady sporządza kartę przekazania odpadów lub kartę przekazania
odpadów komunalnych w odpowiedniej liczbie egzemplarzy dla każdego z posiadaczy
odpadów – przekazującego odpady, każdego transportującego odpady oraz przejmującego odpady.
8. Administrator Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami zamieszcza komunikat o czasie trwania awarii na swojej stronie Biuletynu
Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej rejestru umożliwiającej dostęp do
indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o
gospodarce odpadami, o ile jest to technicznie możliwe.
9. W przypadku awarii, o której mowa w ust. 7, kierujący środkiem transportu,
którym są transportowane odpady lub odpady komunalne, jest obowiązany posiadać
w trakcie transportu odpowiednio kartę przekazania odpadów lub jej kopię, lub kartę
przekazania odpadów komunalnych lub jej kopię, sporządzoną w formie określonej w ust. 7.
10. Informacje zawarte odpowiednio w karcie ewidencji odpadów, o której mowa
w ust. 1 pkt 1 lit. b–e lub pkt 2, sporządzonej w formie określonej w ust. 7, wprowadza
się do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami
niezwłocznie po ustaniu awarii, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia ustania awarii.
11. Informacje zawarte w karcie przekazania odpadów albo w karcie przekazania
odpadów komunalnych, sporządzonej w formie określonej w ust. 7, posiadacz
odpadów, który przekazuje odpady, wprowadza do Bazy danych o produktach i
opakowaniach oraz o gospodarce odpadami niezwłocznie po ustaniu awarii, nie
później jednak niż w terminie 30 dni od dnia ustania awarii. Posiadacz odpadów, który
przejmuje odpady, oraz transportujący odpady wprowadzają do Bazy danych o
produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami odpowiednio informacje o
przejęciu odpadów lub o potwierdzeniu transportu odpadów niezwłocznie po
wystawieniu karty przekazania odpadów lub karty przekazania odpadów
komunalnych przez posiadacza odpadów, który przekazuje odpady.
12. Wzór karty przekazania odpadów sporządzanej w przypadku awarii systemu
teleinformatycznego, o której mowa w ust. 7, określa załącznik nr 5a do ustawy.
13. Wzór karty przekazania odpadów komunalnych sporządzanej w przypadku
awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w ust. 7, określa załącznik nr 5b
do ustawy.
14. Wzór karty ewidencji odpadów sporządzanej w przypadku awarii systemu
teleinformatycznego, o której mowa w ust. 7, określa załącznik nr 5c do ustawy.
15. Wzór karty ewidencji komunalnych osadów ściekowych sporządzanej w
przypadku awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w ust. 7, określa
załącznik nr 5d do ustawy.
16. Wzór karty ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
sporządzanej w przypadku awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w ust.
7, określa załącznik nr 5e do ustawy.
17. Wzór karty ewidencji pojazdów wycofanych z eksploatacji sporządzanej w
przypadku awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w ust. 7, określa
załącznik nr 5f do ustawy.
18. Wzór karty ewidencji odpadów niebezpiecznych sporządzanej w przypadku
awarii systemu teleinformatycznego, o której mowa w ust. 7, określa załącznik nr 5g
do ustawy.
Art. 66. 1. Posiadacz odpadów jest obowiązany do prowadzenia na bieżąco ich ilościowej i jakościowej ewidencji zgodnie z katalogiem odpadów określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. ...
Art. 68. (uchylony).
Szczegóły
Wyszukiwarka
- Kodeks Karny dostęp do ustawy
- 22 Kodeks Karny konkretny artykuł ustawy
- Sąd Okręgowy w Ełku informacje o sądzie
- Pełnomocnictwo ogólne dostęp do wzorców