Art. 43. 1. Minister właściwy do spraw klimatu opracowuje Krajowe ramy
polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, zwane dalej „Krajowymi
ramami”.
2. Krajowe ramy zawierają w szczególności:
1) ocenę istniejącego stanu i przyszłego rozwoju rynku paliw alternatywnych
w sektorze transportu;
2) krajowy cel w zakresie liczby punktów ładowania zainstalowanych
w ogólnodostępnych stacjach ładowania w gminach, o których mowa
w art. 60 ust. 1, w podziale na punkty ładowania o normalnej mocy i punkty
ładowania o dużej mocy;
3) krajowy cel w zakresie liczby punktów tankowania sprężonego gazu ziemnego
(CNG), punktów tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) i punktów
bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG);
4) działania niezbędne do zapewnienia osiągnięcia krajowych celów, o których
mowa w pkt 2 i 3;
5) działania służące wsparciu rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych
w usługach publicznego transportu zbiorowego;
6) wykaz gmin i sieci transportowych, w których, przy uwzględnieniu potrzeb
rynkowych, mają zostać rozmieszczone punkty tankowania sprężonego gazu
ziemnego (CNG);
7) ocenę potrzeby instalowania punktów bunkrowania skroplonego gazu ziemnego
(LNG) w portach morskich poza siecią bazową TEN-T;
8) ocenę potrzeby instalowania w portach morskich punktów zasilania jednostek
pływających energią elektryczną z lądu;
9) ocenę potrzeby instalowania w portach lotniczych urządzeń do zasilania energią
elektryczną samolotów podczas postoju.
3. Minister właściwy do spraw klimatu może określić w Krajowych ramach cele
i działania związane z rozwojem infrastruktury paliw alternatywnych w portach
śródlądowych.
4. Rada Ministrów przyjmuje Krajowe ramy, w drodze uchwały, na wniosek
ministra właściwego do spraw klimatu.
5. Krajowe ramy ogłasza się w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej
„Monitor Polski”.
6. Minister właściwy do spraw klimatu, niezwłocznie po przyjęciu przez Radę
Ministrów Krajowych ram, przekazuje je Komisji Europejskiej.
7. Krajowe ramy aktualizuje się, biorąc pod uwagę ocenę ich funkcjonowania
oraz wyniki monitorowania, ocenę i sprawozdanie, o których mowa w art. 44 ust. 1.
Do aktualizacji Krajowych ram przepisy ust. 2–6 stosuje się odpowiednio.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych art. 43

Poprzedni

Art. 42. 1. Ewidencja Infrastruktury Paliw Alternatywnych, zwana dalej „rejestrem”, jest rejestrem publicznym prowadzonym dla zapewnienia użytkownikom pojazdów elektrycznych i pojazdów napędzanych g...

Nastepny

Art. 44. 1. Minister właściwy do spraw klimatu: 1) monitoruje poziom osiągnięcia celów określonych w Krajowych ramach, w szczególności na podstawie danych zawartych w rejestrze oraz wyników badań s...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych
  • Wejscie w życie 22 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 24 czerwca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 22 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka