Art. 32. 1. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad opracowuje plan
lokalizacji ogólnodostępnych stacji ładowania oraz stacji gazu ziemnego wzdłuż
pozostających w jego zarządzie dróg sieci bazowej TEN-T, na okres nie krótszy niż 5 lat.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, określa liczbę i miejsce położenia
ogólnodostępnych stacji ładowania oraz stacji
gazu ziemnego, z uwzględnieniem punktów tankowania sprężonego gazu
ziemnego (CNG) oraz punktów tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG), niezbędnych do pokrycia zapotrzebowania na paliwa alternatywne w pojazdach poruszających się po drogach sieci bazowej TEN-T.
3. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad konsultuje projekt planu,
o którym mowa w ust. 1, z właściwymi operatorami systemów dystrybucyjnych
elektroenergetycznych i gazowych oraz z podmiotami zarządzającymi miejscami
obsługi podróżnych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie
art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333).
4. Operatorzy systemów dystrybucyjnych elektroenergetycznych i gazowych
oraz podmioty zarządzające miejscami obsługi podróżnych, o których mowa
w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
– Prawo budowlane, przekazują stanowisko do projektu planu, o którym mowa
w ust. 1, w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania tego projektu. Stanowisko zawiera
ocenę technicznych i ekonomicznych warunków przyłączenia punktów ładowania
oraz stacji gazu ziemnego w lokalizacjach wskazanych w planie, o którym mowa w ust. 1.
5. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad publikuje plan, o którym
mowa w ust. 1, wraz z wynikami konsultacji i stanowiskami operatorów systemów
dystrybucyjnych elektroenergetycznych i gazowych, na stronie internetowej
obsługującego go urzędu.
6. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w planie, o którym mowa
w ust. 1, może ująć lokalizację punktów tankowania wodoru, czyli zespołów urządzeń
służących do zaopatrywania w wodór pojazdów napędzanych wodorem w celu napędu
silników tych pojazdów, jeśli lokalizacja takich punktów będzie uzasadniona
potrzebami rozwoju rynku paliw alternatywnych. Przepisy ust. 2–5 stosuje się
odpowiednio.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych art. 32

Poprzedni

Art. 31. 1. Do postępowań w sprawie wydania decyzji o wstrzymaniu eksploatacji, o których mowa w art. 16 ust. 4, art. 18 ust. 4, art. 27 ust. 4 i art. 28 ust. 4, stosuje się przepisy ustawy z dnia 1...

Nastepny

Art. 33. 1. Podmiot zarządzający portem należącym do sieci bazowej TEN-T przygotowuje plan lokalizacji punktów bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) lub możliwości bunkrowania za pomocą bunkie...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych
  • Wejscie w życie 22 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 24 czerwca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 22 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka