Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
1) autobus zeroemisyjny – autobus w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy z dnia
20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, 284,
568, 695, 1087 i 1517), wykorzystujący do napędu energię elektryczną
wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych lub
wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r.
o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1077), oraz trolejbus w rozumieniu art. 2 pkt 83 ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym;
2) bunkrowanie skroplonym gazem ziemnym (LNG) – napełnianie zbiorników
jednostek pływających skroplonym gazem ziemnym (LNG) służącym do napędu
tych jednostek lub do napędu urządzeń znajdujących się na tych jednostkach;
3) infrastruktura ładowania drogowego transportu publicznego – punkty ładowania
lub tankowania wodoru wraz z niezbędną dla ich funkcjonowania infrastrukturą
towarzyszącą, przeznaczone do ładowania lub tankowania, w szczególności
autobusów zeroemisyjnych, wykorzystywanych w transporcie publicznym;
4) jednostka pływająca – statek w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia
21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1863) oraz
statek morski w rozumieniu art. 2 § 1 ustawy z dnia 18 września 2001 r. –
Kodeks morski (Dz. U. z 2018 r. poz. 2175);
5) ładowanie – pobór energii elektrycznej przez:
a) pojazd elektryczny, pojazd hybrydowy, autobus zeroemisyjny,
b) niebędący pojazdem elektrycznym pojazd silnikowy, motorower, rower lub
wózek rowerowy, w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo
o ruchu drogowym
– na potrzeby napędu tego pojazdu;
6) ogólnodostępna stacja ładowania – stację ładowania dostępną na zasadach
równoprawnego traktowania dla każdego posiadacza pojazdu elektrycznego
i pojazdu hybrydowego;
7) operator ogólnodostępnej stacji ładowania – podmiot odpowiedzialny za
budowę, zarządzanie, bezpieczeństwo funkcjonowania, eksploatację,
konserwację i remonty ogólnodostępnej stacji ładowania;
8) operator stacji gazu ziemnego – podmiot świadczący usługę tankowania gazu
ziemnego w postaci sprężonego gazu ziemnego (CNG) lub skroplonego gazu
ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu;
9) operator systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego – operatora systemu
dystrybucyjnego w rozumieniu art. 3 pkt 25 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833, 843, 1086, 1378 i 1565), zajmującego się dystrybucją energii elektrycznej;
10) operator systemu dystrybucyjnego gazowego – operatora systemu
dystrybucyjnego w rozumieniu art. 3 pkt 25 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. –
Prawo energetyczne, zajmującego się dystrybucją paliw gazowych;
11) paliwa alternatywne – paliwa lub energię elektryczną wykorzystywane do
napędu silników pojazdów samochodowych lub jednostek pływających
stanowiące substytut dla paliw pochodzących z ropy naftowej lub
otrzymywanych w procesach jej przetwórstwa, w szczególności energię
elektryczną, wodór, biopaliwa ciekłe, paliwa syntetyczne i parafinowe, sprężony
gaz ziemny (CNG), w tym pochodzący z biometanu, skroplony gaz ziemny
(LNG), w tym pochodzący z biometanu, lub gaz płynny (LPG);
12) pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do
napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do
zewnętrznego źródła zasilania;
13) pojazd hybrydowy – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo-
-elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez
podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania;
14) pojazd napędzany gazem ziemnym – pojazd samochodowy w rozumieniu
art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym,
wykorzystujący do napędu sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz
ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu;
15) pojazd napędzany wodorem – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący
do napędu energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim
ogniwach paliwowych;
16) punkt bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) – urządzenie lub zespół
urządzeń służących do zaopatrywania jednostek pływających w skroplony gaz
ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, ze zbiorników magazynowych
lub zbiorników transportowych spełniających wymogi odpowiednio umów i
regulaminu wymienionych w art. 2 pkt 1–3 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 154 i 875) lub
kodeksu IMDG, o którym mowa w art. 7 tej ustawy, lub z innych jednostek,
przyłączy lub urządzeń pływających do tego przystosowanych;
17) punkt ładowania – urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu
elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego oraz miejsce,
w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu;
18) punkt ładowania o normalnej mocy – punkt ładowania o mocy mniejszej lub
równej 22 kW, z wyłączeniem urządzeń o mocy mniejszej lub równej 3,7 kW
zainstalowanych w miejscach innych niż ogólnodostępne stacje ładowania,
w szczególności w budynkach mieszkalnych;
19) punkt ładowania o dużej mocy – punkt ładowania o mocy większej niż 22 kW;
20) punkt tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) – zespół urządzeń
służących do zaopatrywania pojazdów samochodowych w sprężony gaz ziemny
(CNG), w tym pochodzący z biometanu, w celu napędu silników tych pojazdów;
21) punkt tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) – zespół urządzeń
służących do zaopatrywania pojazdów samochodowych w skroplony gaz ziemny
(LNG), w tym pochodzący z biometanu, w celu napędu silników tych pojazdów;
22) punkt zasilania jednostek pływających energią elektryczną z lądu – zespół
urządzeń służących do zasilania energią elektryczną jednostek pływających
w czasie postoju w porcie, gdy silniki pomocnicze tych jednostek są wyłączone;
23) sieć bazowa TEN-T – bazową transeuropejską sieć transportową, o której mowa
w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia
11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju
transeuropejskiej sieci transportowej i uchylającym decyzję nr 661/2010/UE
(Dz. Urz. UE L 348 z 20.12.2013, str. 1, z późn. zm.);
24) skroplony gaz ziemny (LNG) – skroplony gaz ziemny w rozumieniu
art. 2 ust. 1 pkt 7a ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania
i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2019 r. poz. 660 i 1527 oraz z 2020 r. poz. 284);
25) sprężony gaz ziemny (CNG) – sprężony gaz ziemny w rozumieniu
art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania
i kontrolowania jakości paliw;
26) stacja gazu ziemnego – zespół urządzeń, w tym punkt tankowania sprężonego
gazu ziemnego (CNG) lub punkt tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG),
przyłączonych do sieci dystrybucyjnej gazowej lub terminalu przeznaczonego do
sprowadzania, wyładunku i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego (LNG)
wraz z instalacjami pomocniczymi i zbiornikami magazynowymi
wykorzystywanymi w procesie regazyfikacji;
27) stacja ładowania:
a) urządzenie budowlane obejmujące punkt ładowania o normalnej mocy lub
punkt ładowania o dużej mocy, związane z obiektem budowlanym, lub
b) wolnostojący obiekt budowlany z zainstalowanym co najmniej jednym
punktem ładowania o normalnej mocy lub punktem ładowania o dużej mocy
– wyposażone w oprogramowanie umożliwiające świadczenie usług ładowania,
wraz ze stanowiskiem postojowym oraz, w przypadku gdy stacja ładowania jest
podłączona do sieci dystrybucyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia
1997 r. – Prawo energetyczne, instalacją prowadzącą od punktu ładowania do
przyłącza elektroenergetycznego;
28) tankowanie gazu ziemnego – napełnianie zbiorników pojazdów samochodowych
sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG),
w tym pochodzącym z biometanu, służącym do napędu tych pojazdów.

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych art. 2

Poprzedni

Art. 1. Ustawa określa: 1) zasady rozwoju i funkcjonowania infrastruktury służącej do wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie, zwanej dalej „infrastrukturą paliw alternatywnych”, w tym wym...

Nastepny

Art. 3. 1. Operator ogólnodostępnej stacji ładowania: 1) zapewnia, aby: a) w ogólnodostępnej stacji ładowania prowadził działalność co najmniej jeden dostawca usługi ładowania, b) ogólnodostępna s...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych
  • Wejscie w życie 22 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 24 czerwca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 22 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka