Art. 29. 1. Zabrania się reklamy i promocji gier cylindrycznych, gier w karty,
gier w kości, gier na automatach oraz zakładów wzajemnych. Reklama zakładów
wzajemnych, na których urządzanie zostało udzielone zezwolenie, jest dozwolona na
zasadach określonych w art. 29b.
2. Zabrania się informowania o sponsorowaniu z wykorzystaniem nazwy
handlowej i znaku towarowego wykorzystywanego do oferowania gier
cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, przyjmowania zakładów wzajemnych oraz
gier na automatach.
3. Dopuszcza się informowanie o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący
działalność wyłącznie w zakresie przyjmowania zakładów wzajemnych albo tę
działalność łącznie z inną działalnością niepodlegającą ograniczeniom w zakresie
reklamy, promocji lub informowania o sponsorowaniu – wyłącznie przez
prezentowanie informacji zawierającej nazwę lub innego oznaczenia
indywidualizującego sponsora.
4. Zakazy określone w ust. 1 i 2 dotyczą osób fizycznych, osób prawnych oraz
jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, które zlecają lub
prowadzą czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, umieszczają reklamę lub informację
albo czerpią korzyści z takich czynności.
5. Zakazy określone w ust. 1 i 2 nie obejmują reklamy i promocji prowadzonej
w ośrodku gier lub punkcie przyjmowania zakładów wzajemnych ani oznaczenia
nazwą podmiotu lub logo firmy lub nazwą prowadzonej działalności gospodarczej, na
zewnątrz budynku, miejsca, w którym znajduje się ośrodek gier lub punkt
przyjmowania zakładów wzajemnych, a także, w przypadku gier hazardowych
urządzanych przez sieć Internet, reklamy ani promocji prowadzonej na określonej
w zezwoleniu stronie internetowej wykorzystywanej do urządzania tych gier.
6. Przez reklamę gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów
wzajemnych lub gier na automatach rozumie się publiczne rozpowszechnianie znaków
towarowych lub symboli graficznych i innych oznaczeń z nimi związanych, a także
nazw i symboli graficznych podmiotów prowadzących działalność w zakresie gier
cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na
automatach oraz informacji o miejscach, w których takie gry lub zakłady są urządzane,
i możliwościach uczestnictwa.
7. Przez promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów
wzajemnych lub gier na automatach rozumie się publiczną prezentację tych gier lub
zakładów, rozdawanie rekwizytów z nimi związanych, wręczanie żetonów lub
dowodów uczestnictwa w tych grach albo ich sprzedaż w miejscach publicznych,
a także inne formy publicznego zachęcania do uczestnictwa w nich lub przekonywania
o ich zaletach bądź zachęcania do wstępu do kasyn gry lub punktów przyjmowania
zakładów wzajemnych.
8. Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości,
zakładów wzajemnych lub gier na automatach uważa się również reklamę i promocję
produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie
wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier
w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub
punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem
podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier
w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach.
9. Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości,
zakładów wzajemnych oraz gier na automatach uważa się również reklamę i promocję
podmiotów, których wizerunek reklamowy wykorzystuje podobieństwo lub jest
tożsamy z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów
wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów
wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego
działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów
wzajemnych, gier na automatach lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się
do takich oznaczeń.
10. Przez sponsorowanie rozumie się bezpośrednie lub pośrednie finansowanie
lub współfinansowanie działalności osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek
organizacyjnych niemających osobowości prawnej, w celu upowszechniania, utrwalania lub podniesienia renomy gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach, podmiotów prowadzących
działalność w zakresie tych gier lub zakładów lub innego oznaczenia
indywidualizującego podmiot prowadzący działalność w zakresie tych gier lub
zakładów lub jego działalność, w zamian za informowanie o sponsorowaniu.
11. Przez informowanie o sponsorowaniu rozumie się prezentowanie informacji
zawierającej nazwę lub innego oznaczenia indywidualizującego sponsora, w związku
ze sponsorowaniem.

Art. 29a. 1. (uchylony)
2. Zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć
Internet przez podmioty niewykonujące monopolu państwa w tym zakresie, które
urządzają gry hazardowe przez sieć Internet bez wymaganego zezwolenia.
3. (uchylony)

Art. 29b. 1. Dozwolona jest reklama zakładów wzajemnych, na urządzanie
których zostało udzielone zezwolenie, pod warunkiem że:
1) nie jest kierowana do małoletnich, nie przedstawia osób małoletnich i nie
odbywa się przy udziale małoletnich;
2) nie łączy urządzania gier lub uczestniczenia w grach ze sprawnością fizyczną,
intelektualną bądź szansą na uzyskanie łatwej wygranej;
3) nie zawiera stwierdzeń, że udział w grach hazardowych ma relaksujący,
uspokajający skutek lub jest sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych lub
problemów finansowych;
4) nie przedstawia powstrzymywania się lub umiarkowanego uczestniczenia
w grach w negatywny sposób;
5) nie zachęca do uiszczania wyższych stawek jako czynnika zwiększającego
szansę na wygraną;
6) nie wywołuje skojarzeń z:
a) atrakcyjnością seksualną,
b) relaksem lub wypoczynkiem,
c) nauką lub pracą,
d) sukcesem zawodowym, życiowym lub finansowym.
2. Reklama gier, o których mowa w ust. 1, nie może być prowadzona:
1) w telewizji, radiu, kinie i teatrze między godziną 600 a 2200; z wyłączeniem
reklamy prowadzonej w trakcie transmisji z imprez sportowych, których podmiot prowadzący działalność w zakresie przyjmowania zakładów wzajemnych jest sponsorem lub jest sponsorem drużyny lub zawodników
biorących czynny udział w danej imprezie sportowej;
2) w prasie młodzieżowej i dziecięcej;
3) na okładkach dzienników i czasopism;
4) w miejscach publicznych, z wyłączeniem imprez masowych i imprez
sportowych, których podmiot prowadzący działalność w zakresie przyjmowania
zakładów wzajemnych jest sponsorem lub jest sponsorem drużyny lub
zawodników biorących czynny udział w danej imprezie sportowej, lub jest
sponsorem związku sportowego, który ma związek z organizowaną imprezą.
Wyłączenie, o którym mowa powyżej, obejmuje tylko reklamy gier
organizowanych przez sponsora lub reklamę sponsora.
3. Reklama gier, o których mowa w ust. 1, może być prowadzona pod warunkiem
umieszczenia w niej komunikatu o:
1) konsekwencjach udziału w nielegalnych grach hazardowych;
2) ryzyku związanym z hazardem;
3) posiadaniu zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych.
4. Minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym
do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia, szczegółowe
warunki, treść, sposób i zasady umieszczania komunikatu, o którym mowa w ust. 3,
mając na względzie ochronę społeczeństwa przed negatywnymi skutkami
nadmiernego hazardu oraz konieczność przeciwdziałania uzależnieniom od hazardu.

Art. 29c. Zakazane jest oferowanie i reklamowanie w salonie gier na automatach
oraz na stronie internetowej, na której urządzane są gry hazardowe, czynności
bankowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz w ust. 2 pkt 1, 3, 4, 5, 7 i 10
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187, 2243
i 2354 oraz z 2019 r. poz. 326).

Ustawa o grach hazardowych art. 29

Poprzedni

Art. 28. 1. Podmiot prowadzący działalność w zakresie gier hazardowych nie może powierzyć innemu podmiotowi wykonywania czynności związanych z urządzaniem tych gier, z wyjątkiem ust. 2–5a. 2. Spółk...

Nastepny

Art. 30. (uchylony).

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2010
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka