Art. 25. 1. Do obowiązków pracownika samorządowego należy sumienne
i staranne wykonywanie poleceń przełożonego.
2. Jeżeli pracownik samorządowy jest przekonany, że polecenie jest niezgodne
z prawem albo zawiera znamiona pomyłki, jest on obowiązany poinformować o tym
na piśmie swojego bezpośredniego przełożonego. W przypadku pisemnego
potwierdzenia polecenia pracownik jest obowiązany je wykonać, zawiadamiając
jednocześnie kierownika jednostki, w której jest zatrudniony.
3. Pracownik samorządowy nie wykonuje polecenia, jeżeli jest przekonany, że
prowadziłoby to do popełnienia przestępstwa, wykroczenia lub groziłoby niepowetowanymi stratami, o czym niezwłocznie informuje kierownika jednostki, w której jest zatrudniony.

Ustawa o pracownikach samorządowych art. 25

Poprzedni

Art. 24. 1. Do podstawowych obowiązków pracownika samorządowego należy dbałość o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne, z uwzględnieniem interesu publicznego oraz indywidualnych inte...

Nastepny

Art. 26. Małżonkowie oraz osoby pozostające ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli nie...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2009
  • Ost. zmiana ustawy 1 września 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 05 12 2020
Komentarze

Wyszukiwarka