Art. 25. 1. W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie
później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
1) występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie
imprezy masowej;
2) zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego
(rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego)
Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego
i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii
o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy
masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz
o przewidywanych zagrożeniach;
3) powiadamia właściwego miejscowo:
a) komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania
imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
b) komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii
Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na
terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych,
podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony
Narodowej.
1a. Termin, o którym mowa w ust. 1, może zostać skrócony do 14 dni
w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba
organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter
imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie
budowlanym tego obiektu.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, organizator załącza:
1) dokumentację i informacje, o których mowa w art. 26 ust. 1;
2) program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie
udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
3) regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go
uczestnikom imprezy masowej;
4) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby
informacyjnej;
5) warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu
imprezy masowej.
3. Właściwi miejscowo: komendant powiatowy (rejonowy, miejski) Policji,
komendant powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej, dysponent zespołów
ratownictwa medycznego i państwowy inspektor sanitarny wydają opinie, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.
3a. Do opinii określonych w ust. 1 pkt 2 nie ma zastosowania
art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego.
3b. W przypadku, o którym mowa w ust. 1a, wydanie opinii, o których mowa
w ust. 3, następuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.
4. Opinie, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zachowują ważność przez
6 miesięcy od dnia ich wydania.

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych art. 25

Poprzedni

Art. 24. Organem wydającym zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej, zwanym dalej „organem”, jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta, właściwy ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy ma...

Nastepny

Art. 26. 1. Organizator do wniosku, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1, dołącza: 1) graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierając...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
  • Wejscie w życie 1 sierpnia 2009
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka