Art. 19. 1. Dostawca usług zaufania jest obowiązany posiadać politykę
świadczenia usługi.
2. Polityka świadczenia usługi stanowi nazwany zestaw reguł, w szczególności
takich jak polityka certyfikacji, określający zasady świadczenia usługi,
odpowiedzialność stron, zasady postępowania z danymi i mający zastosowanie do
określonego kręgu podmiotów lub zastosowań, o wspólnych dla tego kręgu
wymaganiach bezpieczeństwa, opracowywany na podstawie norm lub standardów
określających wymagania dla polityk świadczenia usług.
3. Kwalifikowany dostawca usług zaufania jest obowiązany posiadać plan
zakończenia działalności oraz zastosować ten plan do zakończenia działalności.
4. Kwalifikowany dostawca usług zaufania zapewnia możliwość całodobowego
zgłaszania żądań unieważnienia kwalifikowanych certyfikatów.

Ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej art. 19

Poprzedni

Art. 18. 1. Podpis elektroniczny lub pieczęć elektroniczna weryfikowane za pomocą certyfikatu wywołują skutki prawne, jeżeli zostały złożone w okresie ważności tego certyfikatu. 2. Podpis elektroni...

Nastepny

Art. 20. 1. W przypadku gdy kwalifikowany dostawca usług zaufania utracił status kwalifikowany i żaden inny kwalifikowany dostawca usług zaufania nie przejął jego działalności w zakresie świadczenia...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
  • Wejscie w życie 7 października 2016
  • Ost. zmiana ustawy 6 stycznia 2021
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 09 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka