Art. 17. 1. Wojewoda prowadzi w postaci elektronicznej rejestr jednostek
współpracujących z systemem, zwany dalej „rejestrem”.
1a. W celu uzyskania wpisu do rejestru, dane, o których mowa w ust. 3, są
przekazywane wojewodzie właściwemu ze względu na miejsce stacjonowania
jednostki współpracującej z systemem, o której mowa w art. 15 ust. 1:
1) pkt 1 i 2 – przez komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej;
2) pkt 8 – przez dyrektora Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa.
2. Wojewoda właściwy ze względu na miejsce stacjonowania jednostki
współpracującej z systemem wpisuje do rejestru jednostkę współpracującą z
systemem, o której mowa w art. 15 ust. 1:
1) pkt 1, 2 i 8 – z urzędu;
2) pkt 3–7 i 9 – na jej wniosek zawierający dane, o których mowa w ust. 3, w
drodze decyzji administracyjnej.
2a. Wojewoda właściwy ze względu na miejsce stacjonowania jednostki
współpracującej z systemem zawiadamia jednostkę współpracującą z systemem, o
której mowa w art. 15, o dokonaniu wpisu do rejestru jednostek współpracujących
z systemem.
3. Rejestr obejmuje następujące dane:
1) nazwę, siedzibę i adres jednostki współpracującej z systemem;
2) teren działania jednostki współpracującej z systemem;
3) liczbę ratowników
posiadających ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu i
uzyskaniu tytułu ratownika, a w przypadku jednostek organizacyjnych
Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa – liczbę ratowników
posiadających świadectwo, o którym mowa w art. 13 ust. 1b;
4) wykaz wyposażenia niezbędnego do udzielania kwalifikowanej pierwszej
pomocy, jakim dysponuje jednostka współpracująca z systemem;
5) maksymalny czas osiągnięcia gotowości operacyjnej, licząc od chwili
przekazania powiadomienia o zdarzeniu;
6) numery telefonów kontaktowych;
7) wskazanie rodzaju wykonywanych działań ratowniczych;
8) współrzędne geograficzne miejsca stacjonowania jednostki współpracującej z
systemem;
9) czas pozostawania jednostki współpracującej z systemem w gotowości
operacyjnej do wykonywania działań ratowniczych w ciągu doby i w ciągu
roku.
4. Jednostka współpracująca z systemem jest obowiązana niezwłocznie
informować wojewodę o wszelkich zmianach dotyczących danych, o których
mowa w ust. 3.
5. Wojewoda, w drodze decyzji administracyjnej:
1) odmawia jednostce współpracującej z systemem, o której mowa w art. 15 ust.
1 pkt 3–7 i 9, wpisu do rejestru,
2) wykreśla z rejestru jednostkę współpracującą z systemem
– jeżeli jednostka ta nie spełnia wymagań, o których mowa w art. 15 ust. 1a.
6. Dane, o których mowa w ust. 3, wojewoda udostępnia dyspozytorom
medycznym i wojewódzkiemu koordynatorowi ratownictwa medycznego.
6a. Wojewoda zawiadamia ministra właściwego do spraw wewnętrznych o
wydaniu decyzji, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i ust. 5, w stosunku do podmiotów,
o których mowa w art. 15 ust. 1 pkt 5 i 6.
7. Administratorem rejestru, o którym mowa w ust. 1, jest jednostka podległa
ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, właściwa w zakresie systemów
informacyjnych ochrony zdrowia.

Ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. Minister właściwy do spraw wewnętrznych oraz Minister Obrony Narodowej zapewniają przeszkolenie pracowników podległych lub nadzorowanych przez nich służb, policjantów, funkcjonariuszy, s...

Nastepny

Art. 18. Organami administracji rządowej właściwymi w zakresie wykonywania zadań systemu są: 1) minister właściwy do spraw zdrowia; 2) wojewoda.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2007
  • Ost. zmiana ustawy 1 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 25 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka