Art. 16. 1. Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek przedsiębiorcy, który
powinien zawierać następujące dane:
1) firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo
informację o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
4) imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania oraz w przypadku posiadania
licencji – numer licencji:
a) przedsiębiorcy oraz pełnomocnika, jeżeli został ustanowiony – w przypadku
przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną,
b) członków organu zarządzającego, prokurentów i pełnomocników
ustanowionych do kierowania wnioskowaną działalnością przedsiębiorcy –
w przypadku przedsiębiorcy niebędącego osobą fizyczną;
5) adres stałego miejsca wykonywania działalności.
2. Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa oświadczenie następującej treści:
„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności detektywistycznej
są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie
usług detektywistycznych, określone w ustawie z dnia 6 lipca 2001 r.
o usługach detektywistycznych.”.
3. Oświadczenie powinno również zawierać:
1) firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem
imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
4. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi wzór wniosku, o którym
mowa w ust. 1, zawierającego oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, oraz wzory
wniosków o zmianę danych zawartych w rejestrze i o wykreślenie z rejestru, w formie
dokumentów elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r.
poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294).

Art. 16a. 1. Zgłoszenie, o którym mowa w art. 3a, składa się w formie pisemnej lub
elektronicznej.
2. Zgłoszenie powinno zawierać następujące dane:
1) firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo adres miejsca zamieszkania;
2) dane kontaktowe ze wskazaniem numeru telefonu i faksu oraz adres poczty
elektronicznej;
3) wskazanie organu, który wydał uprawnienia do stałego wykonywania przez
przedsiębiorcę usług detektywistycznych;
4) informację o posiadanej polisie ubezpieczeniowej lub innych środkach
indywidualnego lub zbiorowego ubezpieczenia w związku z wykonywaniem
działalności detektywistycznej;
5) informację o zapoznaniu się z przepisami regulującymi świadczenie usług
detektywistycznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
6) adres biura na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli takie posiada.

Art. 16b. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi wzór zgłoszenia
zamiaru rozpoczęcia czasowego świadczenia usług detektywistycznych oraz wzór
zgłoszenia zakończenia czasowego świadczenia usług detektywistycznych, w formie
dokumentów elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Ustawa o usługach detektywistycznych art. 16

Poprzedni

Art. 15. Przedsiębiorca może wykonywać działalność, o której mowa w art. 3, jeżeli: 1) posiada licencję: a) przedsiębiorca lub ustanowiony przez niego pełnomocnik – w przypadku przedsiębiorcy będąc...

Nastepny

Art. 17. 1. Organem prowadzącym rejestr jest minister właściwy do spraw wewnętrznych. 2. Organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru lub zaświadczenie o zmi...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych
  • Wejscie w życie 2 marca 2002
  • Ost. zmiana ustawy 9 października 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 08 02 2021
Komentarze

Wyszukiwarka