Art. 11. 1. Organizator jest uprawniony do utrwalania przebiegu imprezy
masowej, a w szczególności zachowania osób w niej uczestniczących, za pomocą
urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
2. Materiały zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy masowej,
mogące stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego albo
postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowody mogące mieć znaczenie dla
toczących się takich postępowań, organizator niezwłocznie przekazuje
prokuratorowi rejonowemu właściwemu ze względu na miejsce przeprowadzonej
imprezy masowej lub właściwemu terytorialnie komendantowi powiatowemu
(miejskiemu, rejonowemu) Policji, w razie potrzeby z wnioskiem o wszczęcie
postępowania karnego lub z wnioskiem o ukaranie, chyba że sam zawiadomi
o przestępstwie albo wystąpi z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia.
3. Zgromadzone podczas utrwalania przebiegu imprezy masowej materiały,
niezawierające dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego albo
postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowodów mających znaczenie dla
toczących się takich postępowań, organizator przechowuje po zakończeniu imprezy
masowej przez okres co najmniej 30 dni, nie dłużej jednak niż 90 dni, a następnie
komisyjnie je niszczy.
4. Wojewoda w uzgodnieniu z komendantem wojewódzkim (Komendantem
Stołecznym) Policji i z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej,
oraz po zasięgnięciu opinii właściwego polskiego związku sportowego, sporządza
wykaz stadionów, obiektów lub terenów, na których utrwalanie przebiegu imprezy
masowej za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk jest obowiązkowe.
Umieszczenie w wykazie określonego stadionu, obiektu lub terenu następuje
w drodze decyzji administracyjnej.
5. Komendant wojewódzki (Komendant Stołeczny) Policji oraz komendant
wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej mogą złożyć do wojewody wniosek
w sprawie umieszczenia stadionu, obiektu lub terenu w wykazie, o którym mowa
w ust. 4, w przypadku sformułowania takiej konkluzji w opinii, o której mowa
w art. 25 ust. 1 pkt 2.
6. W decyzji, o której mowa w ust. 4, określa się w szczególności termin, od
którego utrwalanie przebiegu imprezy masowej za pomocą urządzeń rejestrujących
obraz i dźwięk jest obowiązkowe.
7. Od decyzji, o której mowa w ust. 4, przysługuje odwołanie do ministra
właściwego do spraw wewnętrznych.
8. Organizator imprezy masowej przeprowadzanej na stadionie, w obiekcie
lub na terenie, o których mowa w ust. 4, oraz organizator imprezy masowej
podwyższonego ryzyka utrwala przebieg tej imprezy, a w szczególności
zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
9. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze
rozporządzenia, sposób utrwalania przebiegu imprezy masowej, uwzględniając jej
rodzaj, miejsca na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa w ust. 4,
podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu i dźwięku oraz minimalne
wymagania techniczne dla urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, umożliwiające
wykorzystanie zarejestrowanego obrazu i dźwięku w postępowaniu dowodowym
w stosunku do osób zakłócających porządek podczas imprezy masowej oraz imprez
masowych podwyższonego ryzyka prowadzonych na stadionach, w obiektach i na
terenach niewyszczególnionych w wykazie, o którym mowa w ust. 4, jak również
sposób przechowywania materiałów, o których mowa w ust. 3, biorąc pod uwagę
konieczność zapewnienia efektywnego rozpoznawania zagrożeń i identyfikowania
sprawców zakłóceń porządku publicznego w miejscu i w czasie trwania imprezy
masowej.
10. Kontrolę przestrzegania warunków określonych w rozporządzeniu,
o którym mowa w ust. 9, sprawuje wojewoda poprzez coroczne:
1) porównanie parametrów technicznych urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk
zainstalowanych na stadionie, w obiekcie lub na terenie, o których mowa
w ust. 4, z minimalnymi wymogami technicznymi określonymi w
rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 9;
2) sprawdzanie stanu technicznego urządzeń, o których mowa w pkt 1.

Art. 11a. 1. Organem pomocniczym wojewody w zakresie zapewnienia
wykonywania zadań związanych z bezpieczeństwem imprez masowych jest
wojewódzki zespół interdyscyplinarny do spraw bezpieczeństwa imprez
masowych, zwany dalej „zespołem”, powoływany przez wojewodę, który określa
jego skład, szczegółowy zakres obowiązków oraz tryb działania.
2. Zespołowi przewodniczy wojewoda lub wyznaczony przez niego
przedstawiciel.
3. W skład zespołu wchodzą:
1) właściwy miejscowo komendant wojewódzki (Komendant Stołeczny) Policji
lub wyznaczony przez niego przedstawiciel;
2) właściwy miejscowo komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej lub
wyznaczony przez niego przedstawiciel;
3) przedstawiciele innych organów administracji rządowej i samorządowej,
których obecność wojewoda uzna za uzasadnioną.
4. Do udziału w posiedzeniach zespołu wojewoda może zaprosić
przedstawicieli związków sportowych, podmiotów prowadzących rozgrywki,
organizatorów cyklicznych imprez masowych oraz instytucji i podmiotów, których
przedmiot działalności pozostaje w związku z przedmiotem posiedzenia zespołu,
których obecność uzna za uzasadnioną lub na ich wniosek.
5. Zespół wspomaga podmioty, o których mowa w ust. 2–4, w realizacji
obowiązków związanych z zabezpieczeniem imprez masowych na terenie
województwa, nałożonych przepisami ustaw, w szczególności poprzez:
1) analizę zagrożeń związanych z organizacją imprez masowych;
2) analizę i ocenę działań podejmowanych przez podmioty, o których mowa
w ust. 2–4, w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa imprez masowych;
3) umożliwienie przekazywania informacji o zagrożeniach związanych
z imprezami masowymi pomiędzy podmiotami, o których mowa w ust. 2–4;
4) wspieranie programów mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa
imprez masowych;
5) inne inicjatywy zmierzające do poprawy stanu bezpieczeństwa imprez
masowych.

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych art. 11

Poprzedni

Art. 10. Organizator masowej imprezy sportowej, innej niż wymieniona w rozdziale 3, może odmówić na nią wstępu i przebywania osobie, której dane znajdują się w zbiorze danych, o którym mowa w art. 3...

Nastepny

Art. 12. 1. Wojewoda może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na organizatora imprezy masowej organizowanej w miejscu nieobjętym wykazem, o którym mowa w art. 11 ust. 4, obowiązek jej utrwal...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
  • Wejscie w życie 1 sierpnia 2009
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka