Art. 102. 1. Posiadacz odpadów prowadzący punkt zbierania odpadów metali
jest obowiązany, przy przyjmowaniu tych odpadów od osób fizycznych niebędących
przedsiębiorcami, do wypełniania formularza przyjęcia odpadów metali w dwóch
egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla przekazującego i dla przyjmującego
odpady.
2. Formularz, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać w szczególności:
1) określenie rodzaju odpadów, rodzaju produktu, z którego powstał odpad, oraz
źródło pochodzenia;
2) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer dowodu osobistego lub innego
dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby przekazującej odpady.
3. Osoba przekazująca odpady metali jest obowiązana do okazania dokumentu,
o którym mowa w ust. 2 pkt 2, w celu potwierdzenia jej tożsamości.
4. Posiadacz odpadów prowadzący punkt zbierania odpadów metali jest
obowiązany odmówić przyjęcia odpadów metali w przypadku, gdy osoba
przekazująca te odpady odmawia okazania dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.
5. Posiadacz odpadów prowadzący punkt zbierania odpadów metali jest
obowiązany przechowywać wypełnione formularze przez okres 5 lat, licząc od końca
roku kalendarzowego, w którym je sporządzono.
6. Posiadacz odpadów prowadzący punkt zbierania odpadów metali jest
obowiązany przedstawić przechowywane formularze na żądanie organów
przeprowadzających kontrolę, Policji, straży miejskiej i służb ochrony kolei.
7. Przepisy ust. 1–6 nie dotyczą:
1) metalowych odpadów opakowaniowych po produktach żywnościowych;
2) odpadów komunalnych przyjmowanych przez podmiot prowadzący punkt
selektywnego zbierania odpadów komunalnych w ramach systemu
gospodarowania odpadami komunalnymi.
8. Minister właściwy do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia, wzór
formularza, o którym mowa w ust. 1, kierując się potrzebą ujednolicenia tego
dokumentu, zapewnienia właściwej kontroli obrotu odpadami metali oraz
zapobiegania kradzieży i dewastacji w szczególności urządzeń telekomunikacyjnych,
elektroenergetycznych, kolejowych i wodno-kanalizacyjnych.

Art. 102a. 1. Do wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie dla
prowadzącego zakład recyklingu statków dołącza się:
1) informację o metodzie recyklingu statków;
2) informację o rodzaju i wielkości statków, które można poddać recyklingowi
statków;
3) informację o ograniczeniach i uwarunkowaniach w funkcjonowaniu zakładu
recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami
niebezpiecznymi;
4) informację o maksymalnej rocznej wielkości recyklingu statków, którą oblicza
się jako sumę masy statków wyrażoną w tonach masy statku pustego (LDT)
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 24 rozporządzenia 1257/2013;
5) zaświadczenie o zgodności z wymogami, o których mowa w art. 13 ust. 1 lit. b–
j rozporządzenia 1257/2013, wydane przez uznaną organizację upoważnioną
zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie
morskim (Dz. U. z 2019 r. poz. 1452, 1702, 2197 i 2303), wydane nie wcześniej
niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.
2. Do wniosku o przedłużenie zezwolenia na przetwarzanie dla prowadzącego
zakład recyklingu statków dołącza się zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5.

Art. 102b. 1. Organ właściwy do wydania zezwolenia na przetwarzanie dla
prowadzącego zakład recyklingu statków zatwierdza plan recyklingu statku, o którym
mowa w art. 7 rozporządzenia 1257/2013, w drodze decyzji, w terminie 60 dni, licząc
od dnia jego przedłożenia przez prowadzącego zakład recyklingu statków.
2. Zatwierdzenie planu recyklingu statku wymaga zasięgnięcia opinii dyrektora
urzędu morskiego właściwego ze względu na miejsce przetwarzania. Właściwość
dyrektora urzędu morskiego określa się zgodnie z art. 17 ust. 1a i 1b ustawy z dnia
18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
3. Dyrektor urzędu morskiego wydaje opinię o planie recyklingu statku
w terminie 30 dni, licząc od dnia jego otrzymania. Niewydanie opinii w tym terminie
uznaje się za brak zastrzeżeń do planu.
4. W przypadku gdy plan recyklingu statków nie spełnia wymagań, o których
mowa w art. 7 ust. 1 i 2 rozporządzenia 1257/2013, organ, o którym mowa w ust. 1,
odmawia zatwierdzenia tego planu, w drodze decyzji.

Art. 102c. 1. Organ właściwy do wydania zezwolenia na przetwarzanie dla
prowadzącego zakład recyklingu statków, pozwolenia na wytwarzanie odpadów dla
prowadzącego zakład recyklingu statków oraz pozwolenia zintegrowanego dla
prowadzącego zakład recyklingu statków informuje niezwłocznie ministra
właściwego do spraw klimatu o wydaniu, przedłużeniu i cofnięciu tego zezwolenia
oraz pozwolenia, a także przekazuje informacje, które są istotne dla zaktualizowania
europejskiego wykazu, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 1257/2013.
2. Minister właściwy do spraw klimatu informuje niezwłocznie Komisję
Europejską o uzyskaniu przez prowadzącego zakład recyklingu statków zezwolenia
oraz pozwolenia, o których mowa w ust. 1, o ich przedłużeniu i cofnięciu oraz o wstrzymaniu działalności prowadzącego zakład recyklingu statków, a także przekazuje informacje, które są istotne dla zaktualizowania europejskiego wykazu,
o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 1257/2013.

Ustawa o odpadach art. 102

Poprzedni

Art. 101. 1. Jeżeli wymagają tego względy ochrony życia, zdrowia ludzi lub środowiska, starosta właściwy ze względu na miejsce powstania odpadów z wypadków, w drodze decyzji, wydanej z urzędu, może ...

Nastepny

Art. 103. 1. Odpady składuje się: 1) na składowisku odpadów; 2) w podziemnym składowisku odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze; 3) w obiekcie uni...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
  • Wejscie w życie 23 stycznia 2013
  • Ost. zmiana ustawy 16 maja 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 21 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka