Art. 17. 1. Rejestr prowadzi Krajowa Rada Biegłych Rewidentów.
2. Rejestr zawiera nazwy i adresy organów odpowiedzialnych za nadzór
publiczny, wpis do rejestru, kontrole w ramach systemu zapewniania jakości,
prowadzenie kontroli doraźnych i nakładanie kar administracyjnych za naruszenie przepisów ustawy oraz rozporządzenia nr 537/2014, a także obejmuje następujące dane:
1) numer wpisu do rejestru;
2) imię i nazwisko oraz adres biegłego rewidenta;
3) obywatelstwo biegłego rewidenta;
4) formę wykonywania przez biegłego rewidenta zawodu lub informację
o niewykonywaniu tego zawodu;
5) nazwę, adres strony internetowej i adres firmy audytorskiej, o której mowa
w art. 46 pkt 1, albo firmy audytorskiej, która zatrudnia biegłego rewidenta lub
w której jest on wspólnikiem, lub z którą jest on powiązany w inny sposób;
6) informację o uzyskaniu uprawnień biegłego rewidenta w innym niż
Rzeczpospolita Polska państwie Unii Europejskiej lub państwie trzecim, w tym
numer w odpowiednim rejestrze nadany biegłemu rewidentowi przez organ
rejestrujący innego państwa Unii Europejskiej lub państwa trzeciego, jeżeli
został nadany, oraz nazwę tego organu.
3. Rozpatrzenie wniosku o wpis do rejestru podlega opłacie.
4. Wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek osoby, o której mowa
w art. 4 ust. 2–5. Do wniosku należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty, o której
mowa w ust. 3.
5. Opłata, o której mowa w ust. 3, jest ustalana w wysokości nieprzekraczającej
równowartości 10% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej,
ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za poprzedni rok
kalendarzowy, i stanowi przychód Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
6. Krajowa Rada Biegłych Rewidentów podejmuje uchwały o wpisie do rejestru
oraz wysokości opłaty, o której mowa w ust. 3.
7. Wpis do rejestru uważa się za dokonany, jeżeli Agencja, w terminie 45 dni od
dnia otrzymania uchwały o wpisie do rejestru, nie wyrazi sprzeciwu w formie decyzji
administracyjnej.
8. Od decyzji, o której mowa w ust. 7, osobie wnioskującej o wpis do rejestru
służy skarga do sądu administracyjnego w terminie 30 dni od dnia doręczenia tej
decyzji.
9. Biegły rewident ma obowiązek zgłaszania Krajowej Radzie Biegłych
Rewidentów zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru w terminie 30 dni od
dnia ich zaistnienia.
10. Krajowa Rada Biegłych Rewidentów wydaje legitymację biegłego rewidenta
zawierającą imię i nazwisko oraz numer legitymacji będący jednocześnie numerem
wpisu biegłego rewidenta do rejestru.
11. Rejestr jest prowadzony w postaci elektronicznej i jest dostępny na stronie
internetowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Dane dotyczące obywatelstwa oraz
adresu biegłego rewidenta nie podlegają publikacji.

Ustawa o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym art. 17

Poprzedni

Art. 16. 1. Kandydat na biegłego rewidenta uiszcza opłatę wstępną za przystąpienie do postępowania kwalifikacyjnego oraz opłaty egzaminacyjne stanowiące przychód Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, a...

Nastepny

Art. 18. 1. Skreślenie biegłego rewidenta z rejestru następuje w przypadku: 1) śmierci biegłego rewidenta; 2) wystąpienia biegłego rewidenta na jego wniosek z samorządu biegłych rewidentów; 3) zap...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym
  • Wejscie w życie 21 czerwca 2017
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 28 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka