Art. 7. 1. Każdy przypadek udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej lub
świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego dokumentuje się w karcie
nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, zwanej
dalej „kartą pomocy”, przez podanie w szczególności informacji dotyczących
zgłoszonej sprawy i udzielonej pomocy, dziedziny prawa, której dotyczyła ta pomoc,
kategorii sprawy, formy udzielonej pomocy, czasu poświęconego na jej udzielenie
i liczby wizyt osoby uprawnionej w tej samej sprawie, ogólnych informacji o osobie
uprawnionej dotyczących w szczególności wieku, płci, wykształcenia, dochodu,
gospodarstwa domowego i miejsca zamieszkania oraz danych dotyczących punktu,
osoby udzielającej pomocy i daty jej udzielenia. Karta pomocy zawiera część
obejmującą opinię osoby uprawnionej o udzielonej pomocy. Wypełnienie przez osobę
uprawnioną tej części karty pomocy, w tym podanie numeru telefonu w celu
zasięgnięcia dalszej opinii, jest uzależnione od zgody osoby uprawnionej. W karcie
pomocy nie podaje się danych osobowych osoby uprawnionej, które mogą
bezsprzecznie identyfikować osobę.
1a. Karta pomocy jest dokumentowana drogą elektroniczną za pośrednictwem
systemu teleinformatycznego. Karta pomocy zawierająca część obejmującą opinię
osoby uprawnionej o udzielonej pomocy może być przekazywana przez osoby
uprawnione poprzez wypełnienie ankiety w miejscu świadczenia pomocy lub
przekazywana drogą elektroniczną bezpośrednio do urzędu starostwa powiatowego.
2. W przypadku, o którym mowa w art. 4a ust. 1 pkt 4, kartę pomocy wypełnia
się tylko raz, po zakończeniu mediacji, wskazując dodatkowo liczbę i łączny czas
trwania posiedzeń mediacyjnych oraz wynik mediacji.
3. Adwokat lub radca prawny do dziesiątego dnia następnego miesiąca
kalendarzowego:
1) dokumentuje w systemie teleinformatycznym kartę pomocy, z wyjątkiem części
obejmującej opinię osoby uprawnionej o udzielonej pomocy;
2) przekazuje oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2, w sposób
uniemożliwiający powiązanie go z kartą pomocy, w szczególności po usunięciu
oznaczenia dnia złożenia oświadczenia.
4. Dokumentacja sprawy, niezbędna do udzielenia pomocy, może być
przechowywana w punkcie na czas udzielania pomocy. Dokumentacja sprawy
przedłożona przez osobę uprawnioną oraz dokumentacja dotycząca udzielonej
pomocy, może być po usunięciu z jej treści danych osobowych dołączona do karty
pomocy.
5. Starosta analizuje opinie osób uprawnionych o udzielonej pomocy, mając na
względzie potrzebę wprowadzenia usprawnień oraz podniesienia jakości nieodpłatnej
pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Art. 7a. 1. Minister Sprawiedliwości prowadzi centralny system
teleinformatyczny do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego
poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.
2. W systemie teleinformatycznym, o którym mowa w ust. 1, przetwarzane są
dane osób zgłaszających się na wizytę, osób udzielających nieodpłatnej pomocy
prawnej lub świadczących nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, osób
reprezentujących organizacje pozarządowe, okręgowe rady adwokackie lub rady
okręgowe izb radców prawnych, pracowników urzędów starostw powiatowych
i urzędów wojewódzkich, doradców wykonujących recenzje, o których mowa
w art. 11d ust. 11, a także osób, które ukończyły szkolenie, o którym mowa w art. 11a
ust. 1, oraz kurs doszkalający, o którym mowa w art. 11a ust. 2, i otrzymały stosowne
zaświadczenia.
3. Administratorami danych osobowych przetwarzanych w systemie są: Minister
Sprawiedliwości, starostowie oraz wojewodowie, w zakresie realizowanych zadań
wynikających z ustawy. Dane są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku
kalendarzowego, w którym zakończono realizację zadań wynikających z ustawy, z wyjątkiem danych osobowych osób zgłaszających się na wizytę, które przetwarzane
są przez okres roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym udzielono
nieodpłatnej porady prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej art. 7

Poprzedni

Art. 6. 1. Adwokat lub radca prawny udziela nieodpłatnej pomocy prawnej na podstawie umowy zawartej z powiatem. 2. Umowa zawiera w szczególności: 1) wskazanie miejsca i czasu udzielania nieodpłatne...

Nastepny

Art. 8. 1. Zadania polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczeniu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej, o których mowa w art. 11 ust. 7 zdanie drugie, są...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2016
  • Ost. zmiana ustawy 24 czerwca 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 12 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka