Art. 77. 1. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego przed wprowadzeniem
lub zmianą opłat lotniskowych opracowuje projekt taryfy opłat lotniskowych
z wyszczególnieniem wysokości opłat standardowych, dodatkowych i zniżek od tych
opłat wraz z zasadami ich naliczania i udzielania oraz przeprowadza konsultacje
projektu taryfy opłat lotniskowych z przewoźnikami lotniczymi stale korzystającymi
z danego lotniska lub podmiotami ich reprezentującymi, w szczególności działającym na danym lotnisku komitetem przewoźników lotniczych lub stowarzyszeniami
przewoźników lotniczych. Zarządzający lotniskiem może przeprowadzić konsultacje
także z innymi podmiotami korzystającymi z obiektów, urządzeń lub usług, o których
mowa w art. 75 ust. 1. Konsultacje dotyczą wysokości, struktury, zasad naliczania
opłat lotniskowych oraz udzielania zniżek od tych opłat.
2. Przewoźnikiem lotniczym stale korzystającym z lotniska, o którym mowa
w ust. 1, jest przewoźnik lotniczy, który spełnia jeden z następujących warunków:
1) w sezonie rozkładowym, w którym prowadzone są konsultacje, wykonuje
regularny przewóz lotniczy do lub z danego lotniska, lub wykonywał taki
przewóz w sezonie rozkładowym poprzedzającym sezon, w którym prowadzone
są konsultacje i zgłosił zarządzającemu lotniskiem użytku publicznego zamiar
wykonywania regularnego przewozu lotniczego w równoważnym sezonie
rozkładowym, w stosunku do którego wykonywał taki przewóz;
2) w sezonie rozkładowym poprzedzającym sezon, w którym prowadzone są
konsultacje lub w sezonie rozkładowym, w którym prowadzone są konsultacje,
wykonał 10 lub więcej lotów nieregularnych i nadal wykonuje przewóz lotniczy
z tego lotniska w czasie prowadzenia konsultacji.
3. Celem konsultacji, o których mowa w ust. 1, jest przekazanie informacji
dotyczących proponowanych opłat lotniskowych i uzyskanie opinii podmiotów,
o których mowa w ust. 1, oraz osiągnięcie przez strony porozumienia w sprawie taryfy
opłat lotniskowych w możliwie najszerszym zakresie.
4. Podmioty, o których mowa w ust. 1, przedstawiają opinie wraz
z uzasadnieniem, w szczególności dotyczącym wpływu proponowanych zmian na ich
sytuację ekonomiczno-operacyjną. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego przed
podjęciem decyzji w sprawie taryfy opłat lotniskowych rozpatruje przedstawione
z uzasadnieniem opinie, a w przypadku ich nieuwzględnienia sporządza uzasadnienie,
które przekazuje niezwłocznie podmiotom, o których mowa w ust. 1.
5. Prezes Urzędu może zażądać od zarządzającego lotniskiem użytku
publicznego przedstawienia dokumentacji potwierdzającej właściwe przeprowadzenie
konsultacji, o których mowa w ust. 1, w tym opinii podmiotów, o których mowa
w ust. 1, oraz uzasadnienia ich nieuwzględnienia.
6. Informacje przekazywane podczas konsultacji, o których mowa w ust. 1
i art. 77c ust. 1 i 3, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2
ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.
z 2019 r. poz. 1010).

Art. 77a. 1. Na wniosek zarządzającego lotniskiem użytku publicznego minister
właściwy do spraw transportu, po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu, może w drodze
decyzji administracyjnej:
1) ustanowić sieć portów lotniczych stanowiącą grupę lotnisk użytku publicznego
zarządzanych przez tego samego zarządzającego, w ramach której wprowadza
się wspólny system opłat lotniskowych, albo
2) wyrazić zgodę na zastosowanie przez zarządzającego lotniskiem użytku
publicznego wspólnego systemu opłat lotniskowych na lotniskach użytku
publicznego obsługujących to samo miasto lub konurbację
– mając na uwadze konieczność realizacji zasad niedyskryminacji oraz uwzględniając
istniejące programy, strategie i decyzje w zakresie polityki transportowej dotyczącej
lotnictwa cywilnego.
2. Przed złożeniem wniosku, o którym mowa w ust. 1, zarządzający lotniskiem
użytku publicznego przeprowadza konsultacje z przewoźnikami lotniczymi stale
korzystającymi z tych lotnisk, planowanych do objęcia siecią portów lotniczych albo
wspólnym systemem opłat lotniskowych lub podmiotami ich reprezentującymi,
w szczególności działającymi na tych lotniskach komitetami przewoźników
lotniczych lub stowarzyszeniami przewoźników lotniczych, dotyczące propozycji
ustanowienia odpowiednio sieci portów lotniczych albo wspólnego systemu opłat
lotniskowych.
3. Przez przewoźnika lotniczego stale korzystającego z lotniska, o którym mowa
w ust. 2, rozumie się przewoźnika lotniczego, o którym mowa w art. 77 ust. 2.
4. W przypadku gdy co najmniej jedno z lotnisk planowanych do objęcia
wspólnym systemem opłat lotniskowych dla lotnisk obsługujących to samo miasto lub
konurbację:
1) obsługuje w ciągu roku więcej niż 5 000 000 pasażerów, albo
2) obsłużyło największą liczbę pasażerów spośród lotnisk użytku publicznego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w roku kalendarzowym poprzedzającym
złożenie wniosku o wyrażenie zgody na zastosowanie przez zarządzającego
lotniskiem użytku publicznego wspólnego systemu opłat lotniskowych, jeżeli
żadne lotnisko w Rzeczypospolitej Polskiej nie spełnia kryterium określonego
w pkt 1
– minister właściwy do spraw transportu, nie później niż na miesiąc przed dniem
wyrażenia zgody na zastosowanie wspólnego systemu opłat lotniskowych, przesyła do
Komisji Europejskiej informację o planowanym wyrażeniu tej zgody.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, zarządzający lotniskiem
przeprowadza w stosunku do każdego z lotnisk planowanych do objęcia wspólnym
systemem opłat konsultacje zgodnie z art. 77c.
6. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia,
warunki i tryb ustanawiania sieci portów lotniczych i wspólnego systemu opłat
lotniskowych, o których mowa w ust. 1, mając na uwadze konieczność zapewnienia
przejrzystości systemu opłat lotniskowych.

Art. 77b. 1. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego obsługującym w ciągu
roku nie więcej niż 5 000 000 pasażerów przekazuje Prezesowi Urzędu oraz
podmiotom, o których mowa w art. 77 ust. 1, do wiadomości, nie później niż na 40 dni
przed planowanym terminem wejścia w życie taryfy opłat lotniskowych, ustaloną
przez niego, po przeprowadzeniu konsultacji, o których mowa w art. 77, taryfę opłat
lotniskowych.
2. Prezes Urzędu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania taryfy opłat
lotniskowych, o której mowa w ust. 1, w drodze decyzji administracyjnej, nakazuje
zmianę taryfy opłat lotniskowych w przypadku, gdy jest ona niezgodna z zasadami
dotyczącymi ustalania opłat lotniskowych ustalonymi w Konwencji, o której mowa
w art. 3 ust. 2, prawie lotniczym lub w przepisach międzynarodowych, w tym gdy
zarządzający lotniskiem nie dopełnił obowiązku przeprowadzenia konsultacji zgodnie
z art. 77. W decyzji Prezes Urzędu określa, czy zarządzający lotniskiem użytku
publicznego jest obowiązany do ponownego przeprowadzenia konsultacji, o których
mowa w art. 77 ust. 1, biorąc pod uwagę zakres nakazanej zmiany oraz jej wpływ na
przewoźników lotniczych.
3. Prezes Urzędu może, w celu weryfikacji zgodności taryfy opłat lotniskowych
z zasadami, o których mowa w ust. 2, zażądać od zarządzającego lotniskiem
przedstawienia informacji potwierdzających zgodność taryfy opłat lotniskowych
z tymi zasadami. W takim przypadku termin 14 dni, o którym mowa w ust. 2, biegnie
od dnia otrzymania żądanych informacji. W okresie tym przekazana do wiadomości
Prezesa Urzędu taryfa opłat lotniskowych nie wchodzi w życie.
4. Z zastrzeżeniem ust. 3, taryfa opłat lotniskowych, o której mowa w ust. 1,
wchodzi w życie, jeżeli Prezes Urzędu nie nakazał jej zmiany w terminie, o którym
mowa w ust. 2 lub 7.
5. Przewoźnik lotniczy stale korzystający z danego lotniska, o którym mowa
w art. 77 ust. 2, lub podmiot reprezentujący takich przewoźników, w szczególności
działający na danym lotnisku komitet przewoźników lotniczych lub stowarzyszeniami przewoźników lotniczych, w terminie 14 dni od dnia otrzymania taryfy opłat
lotniskowych, o której mowa w ust. 1, może w przypadku uznania, iż ustalona przez
zarządzającego lotniskiem, o którym mowa w ust. 1, taryfa opłat lotniskowych
narusza zasady ustalania opłat lotniskowych określone w Konwencji, o której mowa
w art. 3 ust. 2, prawie lotniczym lub przepisach międzynarodowych, zwrócić się do
Prezesa Urzędu z wnioskiem o nakazanie zmiany taryfy opłat lotniskowych, o której
mowa w ust. 1, na tym lotnisku.
6. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 5, przedstawia się uzasadnienie
obejmujące:
1) wskazanie postanowień taryfy opłat lotniskowych naruszających zasady,
o których mowa w ust. 5;
2) wskazanie przepisów Konwencji, o której mowa w art. 3 ust. 2, prawa lotniczego
lub prawa międzynarodowego, które zostały naruszone;
3) argumenty potwierdzające naruszenia, o których mowa w pkt 1.
7. Po rozpatrzeniu wniosku, o którym mowa w ust. 5, w przypadku stwierdzenia,
że taryfa opłat lotniskowych, o której mowa w ust. 1, narusza zasady ustalania tych
opłat określone w Konwencji, o której mowa w art. 3 ust. 2, prawie lotniczym lub
przepisach międzynarodowych Prezes Urzędu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania
wniosku, w drodze decyzji administracyjnej, nakazuje jej zmianę. Przepis
ust. 3 stosuje się odpowiednio.
8. Przepisy ust. 1–7 stosuje się odpowiednio do zmiany poszczególnych
postanowień taryfy opłat lotniskowych.
9. W przypadku nowo zakładanych lotnisk użytku publicznego przepisy ust. 1–
7 stosuje się, przy czym konsultacje, o których mowa w art. 77 ust. 1, prowadzone są
z przewoźnikami lotniczymi, którzy planują wykonywanie operacji do lub z danego
lotniska użytku publicznego w sezonie rozkładowym, w którym planowane jest
wejście w życie taryfy opłat lotniskowych lub w pierwszym sezonie rozkładowym
następującym po sezonie, w którym planowane jest wejście w życie opłat,
i poinformowali o takich planach zarządzającego lotniskiem, lub z przedstawicielami
tych przewoźników. Konsultacje, o których mowa w zdaniu poprzednim mogą zostać
rozpoczęte już po złożeniu przez zarządzającego lotniskiem wniosku o wydanie
certyfikatu, o którym mowa w art. 160 ust. 3 pkt 3, z zastrzeżeniem, iż tak
konsultowane opłaty lotniskowe wejdą w życie nie wcześniej, niż po uzyskaniu przez
tego zarządzającego wymaganych przepisami ustawy certyfikatów i zezwoleń.
10. Przepisów ust. 1–9 nie stosuje się do zarządzającego lotniskiem użytku
publicznego obsługującym w ciągu roku nie więcej niż 5 000 000 pasażerów, które
jest lotniskiem użytku publicznego obsługującym największą liczbę pasażerów na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 77c. 1. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego obsługującym w ciągu
roku więcej niż 5 000 000 pasażerów albo – jeżeli żadne lotnisko użytku publicznego
w Rzeczypospolitej Polskiej nie spełnia tego kryterium – lotniskiem użytku
publicznego, które w roku kalendarzowym poprzedzającym rozpoczęcie konsultacji
obsłużyło największą liczbę pasażerów spośród lotnisk na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, oprócz realizacji obowiązku prowadzenia konsultacji,
o których mowa w art. 77 ust. 1, jest obowiązany do corocznego prowadzenia
konsultacji z podmiotami, o których mowa w art. 77 ust. 1, dotyczących
funkcjonowania systemu opłat lotniskowych, wysokości tych opłat oraz jakości usług
świadczonych w zamian za opłaty lotniskowe. W ramach prowadzonych konsultacji
zarządzający lotniskiem przekazuje podmiotom, o których mowa w art. 77 ust. 1,
informacje dotyczące w szczególności metody ustalania opłat oraz związanych
z opłatami kosztów i przychodów, w tym pochodzących ze środków publicznych, jak
również usług i elementów infrastruktury udostępnianych w zamian za pobierane
opłaty, w tym stopnia wykorzystania tej infrastruktury oraz prognoz dotyczących
ruchu lotniczego i opłat, a także planów rozwoju infrastruktury i ich wpływu na
przepustowość portu lotniczego.
2. Przepisu ust. 1 zdanie pierwsze nie stosuje się, jeżeli w trakcie ostatnich
przeprowadzonych konsultacji, o których mowa w ust. 1 albo w art. 77 ust. 1, zawarte
zostało porozumienie między zarządzającym lotniskiem a podmiotami, o których
mowa w art. 77 ust. 1, w którym został określony inny termin prowadzenia
konsultacji. W takim przypadku konsultacje prowadzone są w terminie określonym
w tym porozumieniu.
3. Prezes Urzędu może z urzędu albo na uzasadniony wniosek przewoźnika
lotniczego, o którym mowa w art. 77 ust. 2, lub podmiotu reprezentującego takich
przewoźników nakazać zarządzającemu tym lotniskiem przeprowadzenie
dodatkowych konsultacji, wskazując jednocześnie na uzasadnienie dla takiego
żądania. Zakres konsultacji jest tożsamy z zakresem określonym w ust. 1.
4. Na wniosek zarządzającego lotniskiem, o którym mowa w ust. 1, przed
przeprowadzeniem konsultacji, o których mowa w ust. 1, 3 lub w art. 77 ust. 1,
przewoźnicy lotniczy są obowiązani przedstawić zarządzającemu lotniskiem informacje dotyczące w szczególności prognoz ruchu, rodzaju i liczby
eksploatowanych statków powietrznych oraz ich działalności na tym lotnisku.
5. Przewoźnik lotniczy, który mimo wniosku zarządzającego lotniskiem użytku
publicznego nie przedstawił informacji, o których mowa w ust. 4, traci prawo do
udziału w najbliższych konsultacjach, o których mowa w ust. 1, 3 lub w art. 77 ust. 1.

Art. 77d. 1. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego, o którym mowa
w art. 77c ust. 1, po przeprowadzeniu konsultacji, o których mowa w art. 77 ust. 1,
przedstawia do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu, z co najmniej kwartalnym
wyprzedzeniem przed planowanym dniem wejścia w życie, taryfę opłat lotniskowych
wraz z jej uzasadnieniem.
2. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi, niemożliwymi do przewidzenia
wcześniej okolicznościami, na wniosek zarządzającego lotniskiem użytku
publicznego zawierający uzasadnienie opisujące te okoliczności, Prezes Urzędu może
wyrazić zgodę na skrócenie terminu, o którym mowa w ust. 1. Termin przedstawienia
taryfy opłat lotniskowych do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu nie może być jednak
krótszy niż 2 miesiące przed planowanym dniem wejścia tej taryfy w życie.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do zmiany poszczególnych
postanowień taryfy opłat lotniskowych.
4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do usunięcia oczywistej omyłki pisarskiej
w taryfie opłat lotniskowych oraz do zmian wynikających bezpośrednio ze zmiany
przepisów prawa w zakresie innym niż przepisy ustawy dotyczące opłat lotniskowych,
pod warunkiem że zmiany te nie mają wpływu na wysokość opłat lotniskowych lub
zniżek. W takiej sytuacji zarządzający lotniskiem dokonuje samodzielnie zmiany
postanowień taryfy i przekazuje zmienioną taryfę do wiadomości Prezesa Urzędu.
Zmiana wchodzi w życie, pod warunkiem że w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania
Prezes Urzędu nie wyrazi sprzeciwu.
5. Prezes Urzędu, w drodze decyzji administracyjnej, odmawia zatwierdzenia
taryfy opłat lotniskowych albo jej części lub nakazuje jej zmianę, w przypadku gdy
jest ona niezgodna z zasadami dotyczącymi ustalania opłat lotniskowych ustalonymi
w Konwencji, o której mowa w art. 3 ust. 2, prawie lotniczym, przepisach prawa Unii
Europejskiej lub w przepisach międzynarodowych, w tym gdy zarządzający
lotniskiem nie dopełnił obowiązku przeprowadzenia konsultacji zgodnie z art. 77 lub
art. 77c. W decyzji Prezes Urzędu określa, czy zarządzający lotniskiem użytku
publicznego jest obowiązany do ponownego przeprowadzenia konsultacji, o których mowa w art. 77 ust. 1, biorąc pod uwagę zakres nakazanej zmiany oraz jej wpływ na
przewoźników lotniczych.
6. Prezes Urzędu może, w drodze decyzji administracyjnej, odmówić
zatwierdzenia taryfy opłat lotniskowych albo jej części lub nakazać jej zmianę,
w przypadku gdy w sposób istotny i nieuzasadniony odbiega ona od informacji
przedstawionych w zatwierdzonym planie generalnym lub gdy zarządzający
lotniskiem użytku publicznego nie dopełnił obowiązku, o którym mowa w art. 77e
ust. 1.

Art. 77e. 1. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego, o którym mowa
w art. 77c ust. 1, jest obowiązany do rozpoczęcia negocjacji z przewoźnikami
lotniczymi, o których mowa w art. 77 ust. 2, lub z podmiotami ich reprezentującymi
celem zawarcia porozumienia w sprawie jakości świadczonych przez niego usług.
Negocjacje w sprawie jakości usług mogą być prowadzone w ramach konsultacji,
o których mowa w art. 77 ust. 1 lub w art. 77c.
2. W porozumieniu określa się co najmniej poziom usług świadczonych przez
zarządzającego lotniskiem użytku publicznego, uwzględniając system lub wysokość
opłat lotniskowych oraz poziom usług, do którego uprawnieni są przewoźnicy lotniczy
w zamian za opłaty lotniskowe.
3. Zawarte porozumienie zarządzający lotniskiem użytku publicznego
przekazuje do wiadomości Prezesowi Urzędu wraz z taryfą opłat lotniskowych
w przypadku przekazania jej do zatwierdzenia, lub niezwłocznie po jego zawarciu,
gdy zostało ono zawarte w innym terminie niż okres prowadzenia konsultacji projektu
taryfy opłat lotniskowych.

Art. 77f. 1. Przed podjęciem decyzji o inwestycji o dużej skali zarządzający
lotniskiem użytku publicznego, o którym mowa w art. 77c ust. 1, jest obowiązany do
przeprowadzenia konsultacji z podmiotami, o których mowa w art. 77 ust. 1,
dotyczących planowanych inwestycji. Konsultacje te mogą odbywać się w ramach
konsultacji opłat lotniskowych, o których mowa w art. 77 ust. 1 lub art. 77c, albo
w ramach negocjacji w sprawie jakości świadczonych usług, o których mowa
w art. 77e ust. 1.
2. Za inwestycję o dużej skali, o której mowa w ust. 1, uznaje się każdą
inwestycję polegającą na rozbudowie lub przebudowie istniejącej lub budowie nowej
infrastruktury, wpływającą w sposób znaczący na przepustowość poszczególnych elementów infrastruktury lotniska, w szczególności pasa startowego i terminalu
pasażerskiego.
3. Prezes Urzędu może zażądać od zarządzającego lotniskiem, o którym mowa
w ust. 1, przedstawienia informacji o przebiegu i wynikach konsultacji, o których
mowa w ust. 1.

Art. 77g. 1. Liczbę obsłużonych pasażerów, o której mowa w art. 77a ust. 4,
art. 77b ust. 1 i 10 oraz art. 77c ust. 1, ustala się na podstawie danych Eurostat dla
ostatniego roku kalendarzowego poprzedzającego wyrażenie zgody, o której mowa
w art. 77a ust. 1, lub rozpoczęcie konsultacji, o których mowa w art. 77 ust. 1, art. 77c
lub art. 77f, dla którego dane te są dostępne.
2. Prezes Urzędu publikuje corocznie w Dzienniku Urzędowym Urzędu
Lotnictwa Cywilnego i na stronie internetowej Urzędu wykaz lotnisk, o których mowa
w art. 77c ust. 1.

Art. 77h. 1. Taryfa opłat lotniskowych dla lotniska użytku publicznego lub
zmiana jej postanowień zatwierdzona przez Prezesa Urzędu oraz taryfa opłat
lotniskowych lub zmiana jej postanowień przekazana do wiadomości Prezesowi
Urzędu, w odniesieniu do której Prezes Urzędu nie nakazał zmiany, podlegają
ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
2. Taryfa opłat lotniskowych jest zamieszczana w Zintegrowanym Pakiecie
Informacji Lotniczych, o którym mowa w art. 121 ust. 3.
3. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego podaje do publicznej
wiadomości aktualną taryfę opłat lotniskowych, w szczególności przez jej
zamieszczenie na swojej stronie internetowej, o ile taką posiada.

Art. 77i. 1. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego może zróżnicować
wysokość opłat lotniskowych ze względu na:
1) jakość, zakres lub koszty dotyczące korzystania z obiektów, urządzeń lub
poszczególnych usług świadczonych przez zarządzającego lotniskiem użytku
publicznego na lotnisku, w tym w terminalach lub ich częściach, w celu
zapewnienia podmiotom, o których mowa w art. 75 ust. 1, usług dostosowanych
do ich indywidualnych potrzeb lub udostępnienia tym podmiotom
przeznaczonego do danego celu terminalu lub jego części, lub
2) jakiekolwiek inne obiektywne i przejrzyste przesłanki
– pod warunkiem zachowania zasad niedyskryminacji i równego traktowania.
2. Dostęp do obiektów, urządzeń lub poszczególnych usług dostosowanych do
indywidualnych potrzeb, o których mowa w ust. 1, jest otwarty dla podmiotów,
o których mowa w art. 75 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W przypadku gdy o dostęp do obiektów, urządzeń lub poszczególnych usług
dostosowanych do indywidualnych potrzeb, o których mowa w ust. 1, ubiega się
większa liczba podmiotów niż może uzyskać ten dostęp ze względu na ograniczenia
przepustowości lotniska, zarządzający lotniskiem użytku publicznego zapewnia do
nich dostęp na podstawie podanych do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo
przyjęty kryteriów określonych przez tego zarządzającego.
4. Kryteria, o których mowa w ust. 3, powinny być adekwatne, obiektywne,
przejrzyste i niedyskryminacyjne.
5. W przypadku uznania, iż określone przez zarządzającego lotniskiem kryteria,
o których mowa w ust. 3, nie spełniają wymagań określonych w ust. 4, podmiot,
o którym mowa w art. 75 ust. 1, lub podmiot reprezentujący takie podmioty, może
zwrócić się do Prezesa Urzędu z wnioskiem o zbadanie ich zgodności w tym zakresie
i nakazanie ich zmiany.
6. Prezes Urzędu, z urzędu lub na wniosek, o którym mowa w ust. 5, w drodze
decyzji administracyjnej, nakazuje zarządzającemu lotniskiem zmianę kryteriów,
o których mowa w ust. 3, w przypadku uznania, iż nie spełniają one wymagań
określonych w ust. 4.

Art. 77j. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze
rozporządzenia:
1) szczegółowe warunki, sposób i tryb prowadzenia konsultacji, o których mowa
w art. 77 ust. 1 i art. 77c, w tym zakres przedstawianych informacji,
2) szczegółowe wymagania dotyczące ustalania taryfy opłat lotniskowych,
3) tryb zatwierdzania taryfy opłat lotniskowych i tryb jej publikacji
– kierując się zasadami niedyskryminacji, przejrzystości, powiązania opłat z kosztami
udostępniania obiektów i urządzeń oraz usług, a także mając na uwadze konieczność
zapewnienia efektywnego nadzoru nad opłatami lotniskowymi.

Art. 77k. 1. Prezes Urzędu sporządza roczne sprawozdanie z realizacji zadań
z zakresu nadzoru nad opłatami lotniskowymi.
2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, jest publikowane na stronie
internetowej Urzędu.

Prawo lotnicze art. 77

Poprzedni

Art. 76. 1. Nie pobiera się opłat lotniskowych na lotniskach użytku publicznego od podmiotu realizującego w interesie publicznym zadania związane z wykonaniem lotu: 1) w celu zapobiegania skutkom k...

Nastepny

Art. 78. 1. Zarządzający lotniskiem ma prawo zatrzymać statek powietrzny tymczasowo w celu zabezpieczenia roszczenia z tytułu opłat lotniskowych należnych od użytkownika statku powietrznego i szkód ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze
  • Wejscie w życie 17 listopada 2002
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 17 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka