Art. 6. 1. Rejestr PESEL jest centralnym zbiorem danych, o których mowa w
art. 8, prowadzonym w systemie teleinformatycznym.
2. Utrzymanie i rozwój rejestru PESEL, w celu realizacji zadań określonych
w ustawie, zapewnia minister właściwy do spraw informatyzacji, w tym:
1) zapewnia ochronę przed nieuprawnionym dostępem do rejestru PESEL;
2) zapewnia integralność danych w rejestrze PESEL;
3) zapewnia dostępność systemu teleinformatycznego, w którym rejestr PESEL
jest prowadzony, dla podmiotów przetwarzających dane w tym rejestrze;
4) przeciwdziała uszkodzeniom systemu teleinformatycznego, w którym rejestr
PESEL jest prowadzony;
5) określa zasady bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych
osobowych;
6) określa zasady zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych;
7) zapewnia rozliczalność działań dokonywanych na danych rejestru PESEL;
8) zapewnia poprawność danych przetwarzanych w rejestrze PESEL.
3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych na wniosek ministra
właściwego do spraw informatyzacji może uczestniczyć w realizacji zadań
związanych z rozwojem rejestru PESEL oraz zapewnieniem poprawności danych
w tym rejestrze.
4. Minister właściwy do spraw wewnętrznych zapewnia funkcjonowanie
wydzielonej sieci umożliwiającej dostęp do rejestru PESEL organom, o których
mowa w ust. 7, z wyłączeniem konsulów.
5. Minister właściwy do spraw zagranicznych zapewnia funkcjonowanie
wydzielonej sieci umożliwiającej konsulom dostęp do rejestru PESEL.
6. Minister właściwy do spraw informatyzacji wykonuje obowiązki, o których
mowa w art. 15 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.).
7. W celu realizacji zadań określonych w ustawie organ gminy, kierownik
urzędu stanu cywilnego, organy paszportowe, wojewoda, minister właściwy do
spraw wewnętrznych oraz minister właściwy do spraw informatyzacji posiadają
dostęp do rejestru.

Art. 6a. 1. Rejestr mieszkańców jest prowadzony zgodnie z właściwością
miejscową przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), zwanego dalej „organem
gminy”.
2. Utrzymanie i rozwój rejestru mieszkańców zapewnia organ właściwy do
jego prowadzenia, który w zakresie tego rejestru podejmuje działania wskazane w
art. 6 ust. 2.

Ustawa o ewidencji ludności art. 6

Poprzedni

Art. 5. 1. Wojewoda jest organem wyższego stopnia w stosunku do organów gmin wydających rozstrzygnięcia administracyjne na podstawie ustawy. 2. Wojewoda sprawuje nadzór nad działalnością organów gmi...

Nastepny

Art. 7. 1. W rejestrze PESEL gromadzone są dane: 1) obywateli polskich zamieszkujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) obywateli polskich zamieszkujących poza granicami Rzeczypospolitej ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka