Art. 62. 1. Dokumentację związaną z dowodami osobistymi przechowuje się
w formie, w jakiej została sporządzona.
2. Dokumentację związaną z dowodami osobistymi sporządzoną w formie
elektronicznej przechowuje się zgrupowaną w systemach teleinformatycznych
właściwych organów w sposób uniemożliwiający jej modyfikację lub usunięcie.
3. Dokumentację związaną z dowodami osobistymi sporządzoną w formie
papierowej przechowuje się zgrupowaną w kopertach dowodowych oznaczonych
imieniem i nazwiskiem osoby, imieniem ojca, datą urodzenia, numerem PESEL oraz
serią i numerem dowodu osobistego.
4. W kopercie dowodowej przechowuje się w szczególności:
1) formularz odbioru dowodu osobistego;
2) nieodebrane dowody osobiste po upływie 6 miesięcy od dnia ich wydania;
3) unieważnione dowody osobiste nieprzekazane posiadaczom lub członkom
najbliższej rodziny zgłaszającym zgon;
4) unieważnione dowody osobiste znalezione przez osoby trzecie;
5) dokument zawierający kod umożliwiający odblokowanie certyfikatu
identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego.

Ustawa o dowodach osobistych art. 62

Poprzedni

Art. 61. 1. Dokumentację związaną z dowodami osobistymi przechowuje się przez 10 lat, licząc od dnia 1 stycznia roku następnego od daty zgonu posiadacza dowodu osobistego. 2. Dokumentacja związana ...

Nastepny

Art. 63. 1. Organ gminy na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacj...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
  • Wejscie w życie 1 marca 20156
  • Ost. zmiana ustawy 4 września 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 29 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka