Art. 59. 1. Rejestr brokerów zawiera, w odniesieniu do brokerów
ubezpieczeniowych i brokerów reasekuracyjnych, będących osobami fizycznymi:
1) numer wpisu;
2) dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, jeżeli taki numer nie został nadany, numer paszportu,
numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres,
e) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
f) firmę, pod którą broker wykonuje działalność;
3) numer i datę wydania zezwolenia;
4) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
5) w przypadku brokera ubezpieczeniowego lub brokera reasekuracyjnego
wykonujących działalność brokerską w zakresie ubezpieczeń lub w zakresie
reasekuracji na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa
członkowskiego Unii Europejskiej przez oddział lub w inny sposób niż przez
oddział, w ramach swobody świadczenia usług:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których czynności są
wykonywane przez oddział lub w inny sposób niż przez oddział, w ramach
swobody świadczenia usług,
b) adres oddziału brokera ubezpieczeniowego lub brokera reasekuracyjnego
w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonuje on tę
działalność przez oddział;
6) rodzaj działalności brokerskiej;
7) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy lub
broker reasekuracyjny wykonują czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń
lub w zakresie reasekuracji, zawierający ich dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, jeżeli taki numer nie został nadany, numer paszportu,
numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość,
c) miejsce zamieszkania;
8) numer dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 28 ust. 1,
termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu
ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę.
2. Rejestr brokerów zawiera, w odniesieniu do brokerów ubezpieczeniowych
i brokerów reasekuracyjnych, będących osobami prawnymi:
1) numer wpisu;
2) dane dotyczące brokera, obejmujące:
a) firmę,
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym,
c) dane osobowe osób wchodzących w skład zarządu, obejmujące:
– imię lub imiona i nazwisko,
– numer PESEL lub, jeżeli taki numer nie został nadany, numer
paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu
potwierdzającego tożsamość,
– miejsce zamieszkania,
d) siedzibę i adres podmiotu,
e) numer i datę wydania zezwolenia;
3) datę i przyczynę cofnięcia zezwolenia;
4) w przypadku brokera wykonującego działalność brokerską w zakresie
ubezpieczeń lub w zakresie reasekuracji na terytorium innego niż Rzeczpospolita
Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej przez oddział lub w inny
sposób niż przez oddział, w ramach swobody świadczenia usług:
a) wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, w których czynności są
wykonywane przez oddział lub w inny sposób niż przez oddział, w ramach
swobody świadczenia usług,
b) adres oddziału brokera w państwie członkowskim Unii Europejskiej,
w którym wykonuje on tę działalność przez oddział;
5) rodzaj działalności brokerskiej;
6) wykaz osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy lub
broker reasekuracyjny wykonują czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń
lub w zakresie reasekuracji, zawierający ich dane osobowe, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, jeżeli taki numer nie został nadany, numer paszportu,
numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość,
c) miejsce zamieszkania;
7) numer dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, o którym mowa w art. 28 ust. 1,
termin obowiązywania tej umowy ubezpieczenia oraz nazwę zakładu
ubezpieczeń, z którym zawarto tę umowę;
8) tożsamość akcjonariuszy lub udziałowców posiadających co najmniej 10%
udziału w kapitale zakładowym brokera oraz wysokość tych udziałów;
9) tożsamość osób, które mają bliskie powiazania z brokerem.
3. Rejestr brokerów zawiera także:
1) datę i rodzaj egzaminu przeprowadzonego przez Komisję;
2) dane osobowe osób, które zdały egzamin przed Komisją, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, jeżeli taki numer nie został nadany, numer paszportu,
numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość,
c) miejsce zamieszkania,
d) datę i miejsce urodzenia oraz imię ojca;
3) dane osobowe osób, o których mowa w art. 34 ust. 8 i 9, oraz osób, które zostały
zwolnione z egzaminu zgodnie z art. 34 ust. 11, obejmujące:
a) imię lub imiona i nazwisko,
b) numer PESEL lub, jeżeli taki numer nie został nadany, numer paszportu,
numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego
tożsamość,
c) miejsce zamieszkania.
4. Dane dotyczące brokera ubezpieczeniowego i brokera reasekuracyjnego
wykreślonych z rejestru brokerów są przechowywane w rejestrze przez 10 lat.
5. Tożsamość akcjonariuszy, udziałowców oraz osób, o których mowa
odpowiednio w ust. 2 pkt 8 i 9, w odniesieniu do osób fizycznych obejmuje ich dane
osobowe, o których mowa w ust. 1 pkt 2, a w odniesieniu do osób prawnych ‒ ich
dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a, b i d.

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń art. 59

Poprzedni

Art. 58. 1. Organ nadzoru, z urzędu, dokonuje wpisu do rejestru brokerów z dniem wydania zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń lub w zakresie reasekuracji. 2. W ...

Nastepny

Art. 60. Organ nadzoru dokonuje wykreślenia brokera ubezpieczeniowego lub brokera reasekuracyjnego z rejestru brokerów w przypadku: 1) cofnięcia zezwolenia; 2) wygaśnięcia zezwolenia.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń
  • Wejscie w życie 23 luty 2018
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 31 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka