Art. 58. 1. Czas pracy pracowników Państwowej Inspekcji Pracy nie może
przekraczać 8 godzin na dobę i średnio 40 godzin tygodniowo w przyjętym okresie
rozliczeniowym nie dłuższym niż 3 miesiące.
2. W przypadkach uzasadnionych rodzajem pracy i jej organizacją mogą być
stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie czasu
pracy do 12 godzin na dobę. W tych rozkładach czas pracy nie może jednak
przekraczać średnio 40 godzin na tydzień, w przyjętym okresie rozliczeniowym nie
dłuższym niż 3 miesiące.
3. Jeżeli wymagają tego potrzeby urzędu, pracownik Państwowej Inspekcji Pracy
może być zatrudniony poza normalnymi godzinami pracy, a w wyjątkowych
przypadkach także w nocy oraz w niedziele i święta.
4. Pracownikowi Państwowej Inspekcji Pracy za pracę w niedzielę przysługuje
dzień wolny od pracy w najbliższym tygodniu, a za pracę w święto inny dzień wolny.
5. Przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje się do kobiet w ciąży oraz w innych
przypadkach określonych w odrębnych przepisach.
6. Przepisy ust. 2 i 3 stosuje się do pracowników opiekujących się dziećmi
w wieku do ośmiu lat, pod warunkiem wyrażenia przez nich zgody.

Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy art. 58

Poprzedni

Art. 57. 1. W razie rozwiązania z pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy stosunku pracy z powodu likwidacji jednostki organizacyjnej albo jej reorganizacji uniemożliwiającej dalsze zatrudnienie pra...

Nastepny

Art. 59. 1. Rozkład czasu pracy w tygodniu oraz jego wymiar w poszczególnych dniach tygodnia ustala Główny Inspektor Pracy. 2. Pracownikowi Państwowej Inspekcji Pracy za pracę wykonywaną na polecen...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy
  • Wejscie w życie 1 lipca 2007
  • Ost. zmiana ustawy 22 grudnia 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 25 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka