Art. 52. 1. Punkt umożliwia złożenie drogą elektroniczną dokumentów,
w szczególności wniosków, oświadczeń lub notyfikacji w sprawach, o których mowa
w art. 51 ust. 3 pkt 1, w tym wniosków do CEIDG.
2. Punkt umożliwia wysłanie drogą elektroniczną wniosku i uzyskanie
zaświadczenia o niezaleganiu:
1) w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne,
Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
2) z realizacją ciążących na przedsiębiorcy zobowiązań podatkowych.
3. W celu umożliwienia załatwienia spraw, o których mowa
w art. 51 ust. 3 pkt 1, dokumenty, o których mowa w ust. 1, złożone w Punkcie są
gromadzone oraz niezwłocznie udostępniane albo przekazywane organom
prowadzącym sprawy, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na
elektroniczną skrzynkę podawczą tych organów lub do systemów teleinformatycznych
używanych przez te organy.
4. Jeżeli przepisy odrębne wymagają podpisania dokumentów, o których mowa
w ust. 1, dokumenty te opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub uwierzytelnia w sposób
zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych
danych w postaci elektronicznej.
5. Punkt umożliwia organom prowadzącym sprawy, o których mowa
w art. 51 ust. 3 pkt 1, przekazanie i przesłanie osobie, która złożyła dokumenty,
o których mowa w ust. 1, urzędowego poświadczenia odbioru w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne.
6. Dniem wszczęcia spraw, o których mowa w ust. 1, załatwianych za
pośrednictwem Punktu jest data urzędowego poświadczenia odbioru, o której mowa
w art. 3 pkt 20 lit. b ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne.
7. Punkt umożliwia organom prowadzącym sprawy, o których mowa
w art. 51 ust. 3 pkt 1, doręczanie pism w formie dokumentu elektronicznego w trybie
właściwym dla sprawy, w szczególności zgodnie z art. 46 § 4 ustawy z dnia 14
czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz art. 144a ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
8. Punkt przechowuje i przetwarza dokumenty oraz dane związane z realizacją
zadań, o których mowa w ust. 1, 2, 5 i 7, przez okres 10 lat od dnia ich złożenia lub
wprowadzenia do systemu teleinformatycznego lub przez okres dłuższy, o ile osoba,
której dokumenty i dane dotyczą, wyrazi na to zgodę.
9. W przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 2, Punkt umożliwia
uiszczenie opłaty skarbowej, o ile taka jest wymagana, na rachunek właściwego
organu.

Ustawa o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy art. 52

Poprzedni

Art. 51. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki prowadzi Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy, zwany dalej „Punktem”, przy użyciu systemu teleinformatycznego oraz w inny sposób umożliwiający kontak...

Nastepny

Art. 53. 1. W zakresie spraw, o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1, Punkt zapewnia dostęp do informacji dotyczących: 1) procedur i formalności wymaganych przy podejmowaniu, wykonywaniu lub zakończ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
  • Wejscie w życie 30 kwietnia 2018
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 28 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka