Art. 49. 1. Okręgowy rejestr lekarzy i lekarzy dentystów, zwany dalej
„rejestrem”, stanowi zbiór dokumentów i danych lekarzy:
1) posiadających prawo wykonywania zawodu:
a) wykonujących zawód na obszarze działania okręgowej izby lekarskiej,
b) niewykonujących zawodu i zamieszkałych na obszarze działania okręgowej
izby lekarskiej;
2) którzy zostali skreśleni z listy członków z powodu śmierci lub utraty prawa
wykonywania zawodu;
3) którzy nie stali się członkami izby z mocy ustawy i których dokumenty
przekazane zostały okręgowym izbom lekarskim przez administrację szczebla
wojewódzkiego.
2. Dane i dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, oznacza się w rejestrze
jako dane archiwalne.
3. Listę członków okręgowej izby lekarskiej, o której mowa w art. 6 ust. 1,
stanowią dane lekarzy, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
4. Dane rejestru gromadzone są w systemie teleinformatycznym, o którym mowa
w art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570, z 2018 r. poz.
1000, 1544 i 1669 oraz z 2019 r. poz. 60 i 534).
5. W rejestrze umieszcza się następujące dane:
1) tytuł zawodowy;
2) imiona i nazwisko;
3) płeć;
4) nazwisko rodowe lub poprzednie;
5) imiona rodziców;
6) datę i miejsce urodzenia;
7) numer PESEL;
8) numer paszportu w odniesieniu do lekarza z innego niż Rzeczpospolita Polska
państwa członkowskiego Unii Europejskiej i lekarza cudzoziemca, który nie
posiada numeru PESEL, albo w przypadku nieposiadania paszportu – numer
innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
9) numer NIP;
10) obywatelstwo (obywatelstwa);
11) numer ograniczonego prawa wykonywania zawodu i numer odpowiedniej
uchwały okręgowej rady lekarskiej lub Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie
przyznania ograniczonego prawa wykonywania zawodu i datę jej podjęcia;
12) numer prawa wykonywania zawodu i numer odpowiedniej uchwały okręgowej
rady lekarskiej lub Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie przyznania prawa
wykonywania zawodu i datę jej podjęcia, a w przypadku przyznania prawa
wykonywania zawodu lekarza albo prawa wykonywania zawodu lekarza
dentysty, o którym mowa w art. 5 ust. 7 lub art. 5f ustawy z dnia 5 grudnia 1996
r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, informację o przyznaniu tego prawa
w celu odbycia stażu podyplomowego na czas odbycia tego stażu albo odbycia
stażu adaptacyjnego albo przystąpienia do testu umiejętności;
12a) numer odpowiedniej uchwały okręgowej rady lekarskiej lub Naczelnej Rady
Lekarskiej w sprawie przyznania prawa wykonywania zawodu, o którym mowa
w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza
dentysty, datę jej podjęcia oraz informację o uzyskaniu prawa wykonywania
zawodu na czas nieokreślony;
13) numer rejestracyjny w okręgowym rejestrze lekarzy oraz poprzednie numery
rejestracyjne;
14) numer uchwały okręgowej rady lekarskiej w sprawie wpisania na listę członków
lekarza będącego dotychczas członkiem innej izby lekarskiej i datę jej podjęcia;
15) numery dotychczasowych zaświadczeń o prawie wykonywania zawodu wraz
z określeniem organu wydającego zaświadczenie i datę jego wydania;
16) informację o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym państwie;
17) nazwę ukończonej uczelni i jej siedzibę;
18) numer dyplomu uczelni medycznej i datę wydania oraz rok ukończenia studiów;
19) datę i miejsce ukończenia stażu podyplomowego lub praktyki przygotowawczej
lekarsko-dentystycznej albo datę i miejsce ukończenia stażu adaptacyjnego albo
przystąpienia do testu umiejętności;
20) informację o złożeniu Lekarskiego Egzaminu Państwowego lub Lekarskiego
Egzaminu Końcowego albo Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Państwowego
lub Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego i datę jego złożenia;
21) datę rozpoczęcia wykonywania zawodu po ukończeniu stażu podyplomowego;
22) rodzaj i stopień posiadanej specjalizacji, tytuł specjalisty, datę ich uzyskania oraz
nazwę jednostki organizacyjnej prowadzącej specjalizację;
23) rodzaj umiejętności zawodowej i datę uzyskania świadectwa potwierdzającego
tę umiejętność;
24) rodzaj i datę uzyskania stopnia naukowego i nazwę podmiotu nadającego
stopień;
25) rodzaj i datę uzyskania tytułu naukowego i nazwę organu nadającego tytuł;
26) potwierdzenie dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego oraz liczbę
uzyskanych punktów edukacyjnych;
27) nazwę, adres miejsca pracy, numer telefonu i faksu, adres poczty elektronicznej,
numer statystyczny REGON oraz datę zatrudnienia, stanowisko (u każdego
kolejnego pracodawcy, poczynając od daty rozpoczęcia wykonywania zawodu
lekarza);
28) informację o prowadzeniu indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej
specjalistycznej praktyki lekarskiej lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych
w ramach grupowej praktyki lekarskiej i numer wpisu do właściwego rejestru
praktyk lekarskich;
29) informację o wykonywaniu zawodu lekarza w innym niż Rzeczpospolita Polska
państwie członkowskim Unii Europejskiej;
30) datę rozpoczęcia ostatniej przerwy w wykonywaniu zawodu lekarza na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
31) informację o zaprzestaniu wykonywania zawodu lekarza na czas nieokreślony na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
32) informację o ograniczeniach w wykonywaniu zawodu lekarza;
33) informację o zawieszeniu w wykonywaniu zawodu lekarza;
34) informację o podjęciu wykonywania zawodu lekarza na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej;
35) informację o emeryturze lub rencie, datę przyznania, nazwę organu wydającego
decyzję;
36) adres miejsca zamieszkania, numer telefonu oraz numer faksu i adres poczty
elektronicznej, o ile je posiada;
37) adres do korespondencji;
38) kod jednostki terytorialnej dla celów statystycznych (NTS) – miejsca stałego
zamieszkania;
39) funkcje pełnione w samorządzie lekarskim, datę wyboru i zakończenia pełnienia
funkcji;
40) informację o ukończonych wyższych studiach innych niż medyczne, o ile lekarz
wyrazi zgodę na przekazanie tych danych;
41) datę ważności zezwolenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej na
wykonywanie zawodu lekarza cudzoziemca, wydanego na podstawie
art. 3 ustawy z dnia 28 października 1950 r. o zawodzie lekarza (Dz. U. poz. 458
i 489, z 1956 r. poz. 61, z 1989 r. poz. 158 oraz z 1993 r. poz. 78) albo na
podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 10 czerwca
1927 r. o wykonywaniu praktyki dentystycznej (Dz. U. z 1934 r. poz. 32 i 976,
z 1938 r. poz. 628, z 1947 r. poz. 104 oraz z 1989 r. poz. 158);
42) numer seryjny i datę wystawienia dokumentu uprawniającego do wykonywania
zawodu;
43) numer seryjny i datę wydania duplikatu dokumentu uprawniającego do
wykonywania zawodu;
44) informację o skreśleniu z rejestru;
44a) datę zgonu – w przypadku śmierci lekarza;
45) identyfikator operatora rejestru i datę pierwszego wprowadzenia danych.
6. Lekarz jest obowiązany przekazać do okręgowej izby lekarskiej dokumenty
lub informacje potwierdzające dane wymienione w ust. 5 pkt 1–10, 15–32, 34–37
i 39–41.
7. Lekarz jest obowiązany do zawiadomienia okręgowej rady lekarskiej izby,
której jest członkiem, w terminie 30 dni o:
1) zmianie danych, o których mowa w ust. 5 pkt 2, 10, 12, 16, 22–31 i 34–37;
2) utracie dokumentu „Prawo wykonywania zawodu lekarza” albo „Prawo
wykonywania zawodu lekarza dentysty”.
8. Okręgowa rada lekarska prowadzi akta osobowe lekarza zawierające
dokumenty, które potwierdzają informacje, o których mowa w ust. 5.
9. Na wniosek lekarza do jego akt osobowych można dołączyć i przechowywać
inne dokumenty uznane przez niego za istotne.
10. Akta osobowe lekarzy, którzy zostali skreśleni z listy członków z powodu
śmierci lub utraty prawa wykonywania zawodu oraz akta lekarzy, którzy nie stali się
członkami izby z mocy ustawy, przekazane przez administrację szczebla
wojewódzkiego okręgowym izbom lekarskim, przechowuje się w archiwum akt
osobowych.
11. Archiwum akt osobowych lekarzy okręgowa rada lekarska prowadzi na
podstawie przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Ustawa o izbach lekarskich art. 49

Poprzedni

Art. 48. Obsługę organizacyjno-administracyjną, finansową i prawną Naczelnej Izby Lekarskiej zapewnia biuro Naczelnej Izby Lekarskiej.

Nastepny

Art. 50. 1. Centralny Rejestr Lekarzy i Lekarzy Dentystów Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej „Centralnym Rejestrem Lekarzy”, jest prowadzony w systemie teleinformatycznym i tworzony na podstawie...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich
  • Wejscie w życie 1 stycznia 2010
  • Ost. zmiana ustawy 8 sierpnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 03 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka