Art. 45. 1. Osobie, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL,
umożliwia się wgląd do rejestru w zakresie danych dotyczących tej osoby, przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, po uwierzytelnieniu jej na
zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
2. Organy prowadzące rejestr PESEL oraz rejestry mieszkańców, na wniosek
zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu
elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na
zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, są obowiązane wydać
zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących tej
osoby. Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy,
w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu
środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne.
3. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 2, może mieć formę wydruku
z systemu teleinformatycznego.

Art. 45a. (uchylony).

Art. 45b. 1. Osobie, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL,
umożliwia się pobranie z rejestru PESEL informacji o adresie zameldowania tej
osoby, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego
do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu tej osoby w sposób określony
w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne.
2. Informacja o adresie zameldowania pobrana w sposób, o którym mowa
w ust. 1, opatrywana jest kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ministra
właściwego do spraw informatyzacji.
3. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1) imię (imiona);
2) nazwisko;
3) numer PESEL;
4) adres zameldowania na pobyt:
a) stały albo
b) czasowy oraz datę upływu deklarowanego terminu pobytu.

Ustawa o ewidencji ludności art. 45

Poprzedni

Art. 44. (uchylony).

Nastepny

Art. 46. 1. Dane z rejestru PESEL oraz rejestrów mieszkańców w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań udostępnia się następującym podmiotom: 1) organom administracji publicznej, sąd...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • Wejscie w życie 1 marca 2015
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka