Art. 39. 1. Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności
maklerskiej powinien zawierać:
1) dane osobowe (imiona, nazwiska, daty urodzenia, miejsca urodzenia oraz adresy
zamieszkania) członków zarządu, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej, o ile jest
przewidziana, jak również innych osób, które odpowiadają za rozpoczęcie przez
spółkę działalności maklerskiej lub będą nią kierować, ich kwalifikacje
zawodowe oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej;
2) listę wspólników albo akcjonariuszy wraz z procentowym określeniem
posiadanych przez nich głosów na zgromadzeniu wspólników albo na walnym
zgromadzeniu;
3) informację o podmiotach dominujących i zależnych wobec wnioskodawcy;
4) zakres czynności, które wnioskodawca zamierza wykonywać;
5) określenie rodzajów towarów giełdowych lub innych instrumentów, które będą
przedmiotem czynności, o których mowa w pkt 4;
6) określenie giełdy lub giełd, na których wnioskodawca zamierza prowadzić
działalność maklerską;
6a) określenie zorganizowanej platformy obrotu w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, na której
wnioskodawca zamierza prowadzić działalność;
7) informację o wysokości kapitału własnego, ze wskazaniem źródeł jego
pochodzenia;
8) analizę ekonomiczno-finansową możliwości prowadzenia działalności
maklerskiej przez pierwsze trzy lata;
9) oświadczenia osób, które będą kierować działalnością maklerską lub
działalnością dotyczącą hurtowych produktów energetycznych, o niekaralności
za przestępstwa lub wykroczenia określone w art. 41a ust. 1 pkt 4;
10) informacje o planowanej organizacji spółki;
11) informacje o posiadanych urządzeniach telekomunikacyjnych i warunkach
lokalowych;
12) informacje o poprzednio prowadzonej przez wnioskodawcę działalności
gospodarczej i przyczynach zaprzestania tej działalności;
13) w przypadku wspólników albo akcjonariuszy będących osobami fizycznymi,
posiadających co najmniej 5% głosów na zgromadzeniu wspólników albo na
walnym zgromadzeniu lub co najmniej 5% kapitału zakładowego wnioskodawcy
– dane osobowe tych osób, informacje o dotychczasowym przebiegu pracy
zawodowej lub wykonywanej działalności gospodarczej oraz informacje
o źródłach pochodzenia środków przeznaczonych na nabycie udziałów albo akcji
towarowego domu maklerskiego;
14) w przypadku wspólników albo akcjonariuszy będących osobami prawnymi,
posiadających co najmniej 5% głosów na zgromadzeniu wspólników albo na
walnym zgromadzeniu lub co najmniej 5% kapitału zakładowego spółki będącej
wnioskodawcą – informację na temat wykonywanej działalności gospodarczej,
zaświadczenie albo oświadczenie o wpisie do właściwego rejestru wraz
z numerem wpisu oraz ostatnie sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem
z badania, jeżeli badanie jest wymagane przepisami prawa;
15) informację o podmiotach dominujących i zależnych wobec wspólników albo
akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na zgromadzeniu
wspólników albo na walnym zgromadzeniu lub 5% kapitału zakładowego spółki będącej wnioskodawcą obejmującą wskazanie ich firmy (nazwy) lub imienia i nazwiska, siedziby i adresu lub miejsca zamieszkania oraz opisu prowadzonej
działalności gospodarczej.
1a. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 14, składa się pod rygorem
odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie
jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy
odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta
zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
zeznań.
2. Do wniosku dołącza się:
1) umowę spółki albo statut spółki oraz wyciąg z rejestru przedsiębiorców;
2) regulaminy określające sposób wykonywania czynności, o których mowa
w ust. 1 pkt 4;
3) regulamin organizacyjny oraz regulamin kontroli wewnętrznej;
3a) regulamin nadzoru zgodności działalności z prawem;
3b) regulamin ochrony przepływu informacji stanowiących tajemnicę zawodową
oraz procedury wewnętrzne zapobiegające wprowadzaniu do obrotu
finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub
nieujawnionych źródeł;
3c) regulamin zarządzania konfliktami interesów;
4) listę osób, które będą zatrudnione do wykonywania czynności, o których mowa
w art. 38 ust. 2 i art. 38e, zawierającą imiona i nazwiska, daty i miejsca
urodzenia, miejsca zamieszkania i numery PESEL tych osób, a w przypadku
braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu
potwierdzającego tożsamość;
5) ostatnie sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z badania,
w przypadku gdy wnioskodawca w chwili składania wniosku prowadzi
działalność w innej dziedzinie lub prowadził ją przed złożeniem wniosku;
6) (uchylony)
7) regulacje wewnętrzne, o których mowa w art. 41a ust. 3.
3. W przypadku powstania uzasadnionych wątpliwości, czy wnioskodawca
będzie przestrzegać zasad uczciwego obrotu i prowadzić działalność w sposób
należycie zabezpieczający interesy klientów, Komisja może, w zakresie niezbędnym
do sprawdzenia faktów podanych we wniosku, żądać przedstawienia innych informacji dotyczących sytuacji finansowej i prawnej wnioskodawcy lub jego wspólników albo akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% głosów na
zgromadzeniu wspólników albo na walnym zgromadzeniu.

Ustawa o giełdach towarowych art. 39

Poprzedni

Art. 38. 1. Z zastrzeżeniem art. 50a, prowadzenie działalności maklerskiej wymaga zezwolenia Komisji, wydanego na wniosek zainteresowanego podmiotu. 2. Działalność, o której mowa w ust. 1, obejmuje ...

Nastepny

Art. 40. 1. Komisja, z zastrzeżeniem ust. 2, rozpoznaje wniosek o zezwolenie na prowadzenie działalności maklerskiej w terminie 2 miesięcy od dnia jego złożenia. 2. W przypadku gdy Komisja zażąda pr...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych
  • Wejscie w życie 28 maja 2001
  • Ost. zmiana ustawy 1 stycznia 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka