Art. 26. 1. Organizator do wniosku, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1,
dołącza:
1) graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza
masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących
w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla
pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do
celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów,
przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów
mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb
informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie
masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz
o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
e) oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną
udostępnione miejsca stojące – jeżeli organizator zamierza udostępnić
uczestnikom miejsca stojące;
2) instrukcję, o której mowa w art. 6 ust. 4, z zastrzeżeniem ust. 2;
3) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez
masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
4) informację o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, a jeżeli organizator
zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące – również
liczbie miejsc stojących,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie
rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
5) informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa,
w tym jej dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL – o ile został
nadany, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla
kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku
imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę
kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej;
6) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział
w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej
podwyższonego ryzyka;
7) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
o których mowa w art. 11;
8) informację o powiadomieniu podmiotów, o których mowa w art. 25 ust. 1
pkt 3 – w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie
nadgranicznej lub na terenach będących w zarządzie jednostek
organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez
Ministra Obrony Narodowej;
9) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy
masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu,
jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie
jej trwania.
2. Opinie, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2, oraz instrukcję, o której
mowa w art. 6 ust. 4, organizator dołącza do wniosku, o którym mowa w art. 25
ust. 1 pkt 1, niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem
rozpoczęcia imprezy masowej.
2a. W przypadku, o którym mowa w art. 25 ust. 1a, opinie, o których mowa
w art. 25 ust. 1 pkt 2, oraz instrukcję, o której mowa w art. 6 ust. 4, organizator
dołącza do wniosku, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1, niezwłocznie.
2b. W przypadku gdy z opinii właściwego miejscowo komendanta
powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, o której mowa w art. 25 ust. 1
pkt 2, wynika, iż impreza masowa powinna zostać zakwalifikowana jako impreza
masowa podwyższonego ryzyka, organizator może dołączyć do dokumentacji,
o której mowa w ust. 2, wniosek o zezwolenie na zapewnienie przez niego na tej
imprezie masowej mniejszej liczebności służby porządkowej i informacyjnej niż
określona w art. 6 ust. 2 pkt 2.
3. W przypadku gdy właściciel, posiadacz, użytkownik obiektu lub
zarządzający obiektem, na terenie którego ma być przeprowadzona impreza
masowa, rozpoczął jego użytkowanie zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
a charakter imprezy masowej jest zgodny z przeznaczeniem obiektu, organizator do
wniosku, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1, dołącza ważne opinie, o których
mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2, właściwych miejscowo: komendanta powiatowego
(miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego inspektora sanitarnego.

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych art. 26

Poprzedni

Art. 25. 1. W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia: 1) występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przepr...

Nastepny

Art. 27. Organ może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci: 1) kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budow...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
  • Wejscie w życie 1 sierpnia 2009
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka