Art. 25. 1. Inspekcje, o których mowa w art. 20 ust. 1 i art. 24, powinny być
poprzedzone przeglądami statku dokonywanymi przez uznaną organizację sprawującą
nadzór techniczny nad statkiem.
1a. W przypadku statków pasażerskich typu ro-ro i szybkich statków
pasażerskich wymóg, o którym mowa w ust. 1, uważa się za spełniony, jeżeli statek
posiada ważne świadectwo klasy.
2. Nadzór techniczny organizacji sprawowany jest podczas budowy, odbudowy,
przebudowy i remontu statku, jego stałych urządzeń i wyposażenia, a także podczas
eksploatacji statku.
3. Potwierdzeniem dokonania przeglądu, o którym mowa w ust. 1, jest ważne
świadectwo klasy statku.
4. Inspekcje, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1 i art. 24, powinny być
poprzedzone kontrolą Państwowej Inspekcji Pracy i Państwowej Inspekcji Sanitarnej
pod względem spełnienia wymagań międzynarodowych w zakresie bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz warunków sanitarnych i zdrowotnych, zgodnie z przepisami
prawa pracy i przepisami o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Ustawa o bezpieczeństwie morskim art. 25

Poprzedni

Art. 24. Jeżeli po przeprowadzeniu jednej z inspekcji, o których mowa w art. 20, zaszły istotne zmiany w kadłubie, urządzeniach lub wyposażeniu statku objętego inspekcją, statek ten nie może być uży...

Nastepny

Art. 26. 1. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej może upoważnić, w drodze decyzji, podmiot do wykonywania przeglądów technicznych jachtów morskich o długości do 15 m, mając na uwadze zapew...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim
  • Wejscie w życie 25 stycznia 2012
  • Ost. zmiana ustawy brak
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 27 10 2020
Komentarze

Wyszukiwarka