Art. 19. 1. Informacji o osobie na podstawie zgromadzonych w Rejestrze danych
osobowych udziela się na zapytanie podmiotów wymienionych w art. 6 ust. 1 lub na
wniosek osoby, o której mowa w art. 7 ust. 1.
1a. Informacji o podmiocie zbiorowym na podstawie danych o tym podmiocie
zgromadzonych w Rejestrze udziela się na zapytanie podmiotów wymienionych
w art. 6 ust. 1 pkt 1, 4–9 i 11 lub na wniosek podmiotu, o którym mowa w art. 7 ust. 2.
1b. Zapytania i wnioski, o których mowa w ust. 1 i 1a, mogą być składane
pisemnie albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
1c. Przepisu ust. 1b nie stosuje się do zapytań przekazywanych do Rejestru za
pośrednictwem systemu ECRIS.
2. Zapytanie o udzielenie informacji o osobie powinno zawierać:
1) nazwisko, w tym także przybrane, imiona, nazwisko rodowe, datę i miejsce
urodzenia, imiona rodziców, nazwisko rodowe matki, miejsce zamieszkania,
obywatelstwo oraz numer PESEL, a w przypadku jego nieposiadania przez
osobę, której zapytanie dotyczy, numer paszportu albo innego dokumentu
stwierdzającego tożsamość;
2) określenie rodzaju i zakresu danych o osobie, które mają być przedmiotem
informacji;
3) wskazanie postępowania, w związku z którym zachodzi potrzeba uzyskania
danych o osobie;
4) nazwę podmiotu kierującego zapytanie;
5) datę wystawienia;
6) podpis sędziego, prokuratora albo uprawnionej osoby lub organu podmiotu
kierującego zapytanie.
2a. Zapytanie o udzielenie informacji o podmiocie zbiorowym powinno
zawierać:
1) oznaczenie podmiotu zbiorowego oraz jego siedziby;
2) określenie rodzaju i zakresu danych o podmiocie zbiorowym, które mają być
przedmiotem informacji;
3) wskazanie postępowania, w związku z którym zachodzi potrzeba uzyskania
danych o podmiocie zbiorowym;
4) nazwę podmiotu kierującego zapytanie;
5) datę wystawienia;
6) podpis sędziego, prokuratora albo uprawnionej osoby lub organu podmiotu
kierującego zapytanie.
2b. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do zapytań przekazywanych przez właściwe
organy państw obcych. Zapytanie takie powinno zawierać dane pozwalające na
identyfikację osoby, której ono dotyczy.
2c. Zapytanie o udzielenie informacji o osobie oraz zapytanie o udzielenie
informacji o podmiocie zbiorowym składane za pośrednictwem systemu
teleinformatycznego opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
3. Wniosek osoby, o której mowa w art. 7 ust. 1, o udzielenie informacji
z Rejestru zawiera: nazwisko, w tym także przybrane, imiona, nazwisko rodowe, datę
i miejsce urodzenia, imiona rodziców, nazwisko rodowe matki, miejsce zamieszkania,
obywatelstwo oraz numer PESEL i podpis wnioskodawcy. W przypadku
nieposiadania numeru PESEL wniosek powinien zawierać numer paszportu albo
innego dokumentu stwierdzającego tożsamość. Wniosek podmiotu zbiorowego,
o którym mowa w art. 7 ust. 2, zawiera oznaczenie tego podmiotu i jego adres oraz
podpis osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy. Jeżeli we wniosku nie
określono rodzaju i zakresu danych, które mają być przedmiotem informacji,
informacja ta zawiera odpis wszystkich zapisów dotyczących wnioskodawcy
zamieszczonych na kartach rejestracyjnych i zawiadomieniach.
3a. Wniosek osoby, o której mowa w art. 7 ust. 1, o udzielenie informacji z
Rejestru oraz wniosek podmiotu zbiorowego, o którym mowa w art. 7 ust. 2, składany za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opatruje się kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
4. Jeżeli zapytanie lub wniosek nie spełniają wymogów, o których mowa
w ust. 2, 2a, 2c, 3 lub 3a, wzywa się pytającego lub wnioskodawcę do usunięcia
braków w terminie 14 dni, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje
pozostawienie zapytania lub wniosku bez rozpoznania, chyba że braki dotyczą
wyłącznie okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 1, a tożsamość osoby, której
zapytanie dotyczy, nie budzi wątpliwości.
5. Jeżeli zapytanie, o którym mowa w ust. 2b, nie zawiera danych pozwalających
na identyfikację osoby, której dotyczy, zapytanie takie zwraca się ze wskazaniem
przyczyny zwrotu.

Art. 19a. 1. W przypadku złożenia zapytania lub wniosku za pośrednictwem
systemu teleinformatycznego informacja o osobie i informacja o podmiocie
zbiorowym oraz inne pisma w postępowaniu toczącym się na podstawie tego
zapytania lub wniosku są składane i doręczane za pośrednictwem systemu
teleinformatycznego. Przepisy art. 19 ust. 2c, 3a i 4 stosuje się odpowiednio.
2. W przypadku doręczenia za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
pismo uznaje się za doręczone z datą wskazaną w elektronicznym potwierdzeniu
odbioru korespondencji, a przy braku takiego potwierdzenia doręczenie uznaje się za
skuteczne z upływem 14 dni od daty umieszczenia pisma w systemie
teleinformatycznym.

Ustawa o Krajowym Rejestrze Karnym art. 19

Poprzedni

Art. 18. 1. W przypadku stwierdzenia okoliczności wskazujących na prawdopodobieństwo wprowadzenia do Rejestru danych osobowych lub danych o podmiotach zbiorowych sprzecznych z treścią orzeczenia lub...

Nastepny

Art. 20. 1. Informacja o osobie, sporządzona na podstawie danych osobowych zgromadzonych w Rejestrze, zawiera: 1) dane identyfikujące osobę – nazwisko, w tym także przybrane, imiona, nazwisko rodow...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym
  • Wejscie w życie 22 czerwca 2001
  • Ost. zmiana ustawy 4 maja 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 05 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka