Art. 197. 1. Informacje o otwartym funduszu, dobrowolnym funduszu lub
towarzystwie udostępniane lub rozpowszechniane publicznie przez powszechne
towarzystwo lub na zlecenie powszechnego towarzystwa, a także na rzecz
powszechnego towarzystwa, otwartego funduszu lub dobrowolnego funduszu, a także
informacje o pracowniczym funduszu udostępniane przez pracownicze towarzystwo
powinny w sposób zrozumiały, obiektywny i rzetelny przedstawiać sytuację
finansową funduszu lub towarzystwa, a także ryzyko związane z przystąpieniem do
funduszu oraz pozostawaniem członkiem funduszu.
2. Zakazana jest reklama dotycząca otwartego funduszu zawierająca informacje,
które nie spełniają wymagań określonych w ust. 1, lub wprowadzająca albo mogąca
wprowadzić w błąd, który mógłby mieć wpływ na skłonienie kogokolwiek, aby
przystąpił do otwartego funduszu lub w nim pozostawał.
3. Jeżeli udostępniane lub rozpowszechniane publicznie informacje o funduszu
lub towarzystwie lub reklama naruszają wymagania określone w ust. 1 lub 2, organ
nadzoru, w drodze decyzji administracyjnej, zakazuje towarzystwu lub podmiotowi
działającemu na rzecz towarzystwa lub funduszu ich udostępniania lub
rozpowszechniania publicznego.
4. W decyzji administracyjnej, o której mowa w ust. 3, nakazuje się jednocześnie
ogłoszenie lub udostępnienie sprostowania o treści i formie wskazanej przez organ
nadzoru i we wskazanym przez organ nadzoru terminie.
5. Decyzji administracyjnej, o której mowa w ust. 3, nadaje się rygor
natychmiastowej wykonalności.
6. Jeżeli zakaz, o którym mowa w ust. 3, lub nakaz, o którym mowa w ust. 4, nie
zostanie wykonany, organ nadzoru nakłada na towarzystwo lub podmiot działający na
rzecz towarzystwa lub funduszu karę pieniężną w wysokości do 3 000 000 zł oraz na
koszt towarzystwa udostępnia lub rozpowszechnia publicznie sprostowanie, o którym mowa w ust. 4, w sposób i formie adekwatnej do stopnia i zakresu naruszenia wymogów określonych w ust. 1 i 2.
7. Do informacji o dobrowolnym funduszu lub pracowniczym funduszu
będącym funduszem zdefiniowanej daty oraz reklamy takiego funduszu stosuje się
przepisy ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.

Art. 197a. 1. (utracił moc)
2. Za reklamę nie uważa się zamieszczania na stronie internetowej otwartego
funduszu informacji, o których mowa w art. 191 ust. 1 i 1a.
3. W przypadku naruszenia zakazu określonego w ust. 1 organ nadzoru,
w drodze decyzji administracyjnej, nakazuje towarzystwu lub podmiotowi
działającemu na rzecz towarzystwa lub funduszu zaprzestanie tego naruszenia
i nakłada na towarzystwo lub podmiot działający na rzecz towarzystwa lub funduszu
karę pieniężną w wysokości od 1 000 000 zł do 3 000 000 zł.
4. Decyzji administracyjnej, o której mowa w ust. 3, nadaje się rygor
natychmiastowej wykonalności.

Ustawa o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych art. 197

Poprzedni

Art. 196. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia: 1) szczegółowe warunki, jakim powinien odpowiadać prospekt informacyjny oraz informacja, o której mowa w art. 191 ust. 1, 2) sposób i term...

Nastepny

Art. 198. Jeżeli towarzystwo, fundusz lub depozytariusz nie wypełniają określonych w przepisach prawa obowiązków przekazywania informacji organowi nadzoru lub członkom funduszu, organ nadzoru może n...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych
  • Wejscie w życie 1 stycznia 1999
  • Ost. zmiana ustawy 30 listopada 2019
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 24 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka