Art. 11. 1. Wpis do rejestru jest dokonywany na podstawie zgłoszenia.
2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, wnosi się na urzędowym formularzu
i podaje się w nim:
1) firmę, siedzibę i adres przedsiębiorcy wykonującego zawodową działalność
lobbingową albo imię, nazwisko i adres osoby fizycznej niebędącej
przedsiębiorcą wykonującej zawodową działalność lobbingową;
2) w przypadku przedsiębiorców wykonujących zawodową działalność lobbingową
– numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile taki
numer posiadają, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP).
3. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, załącza się:
1) dowód wniesienia opłaty za dokonanie wpisu do rejestru lub jego kopię;
2) kopie stron dokumentu potwierdzającego tożsamość – w przypadku osób
fizycznych niebędących przedsiębiorcami, wykonujących zawodową działalność
lobbingową na podstawie umowy cywilnoprawnej.
4. W przypadku stwierdzenia w zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 1, braków
formalnych, organ prowadzący rejestr wzywa podmiot dokonujący zgłoszenia do
usunięcia braków.
5. W przypadku oczywistej bezzasadności zgłoszenia lub nieusunięcia,
w terminie 7 dni, pomimo wezwania organu prowadzącego rejestr, braków
formalnych zgłoszenia, organ prowadzący rejestr odmawia dokonania wpisu do
rejestru. Odmowa dokonania wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej.
6. Wpis do rejestru jest odpłatny. Opłatę za wpis do rejestru uiszcza się,
dokonując zgłoszenia. Opłata nie może przekroczyć 100 zł.
7. Podmioty wpisane do rejestru mają obowiązek zgłosić organowi
prowadzącemu rejestr zmiany danych podlegających wpisowi do rejestru w terminie
7 dni od dnia ich wystąpienia.
8. Organ prowadzący rejestr wydaje na żądanie podmiotu wpisanego do rejestru
zaświadczenie o wpisie do rejestru.
9. Organ prowadzący rejestr na wniosek podmiotu wpisanego do rejestru
wykreśla ten podmiot z rejestru.
10. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze
rozporządzenia:
1) sposób zgłaszania i dokonywania wpisów w rejestrze i ich aktualizacji, w tym
wzór formularza zgłoszenia,
2) (uchylony)
3) wzór zaświadczenia o wpisie do rejestru,
4) wysokość opłaty za wpis do rejestru, ustalonej na poziomie niestanowiącym
ograniczenia w zgłaszaniu zawodowej działalności lobbingowej do rejestru
– kierując się potrzebą ułatwienia dokonywania zgłoszeń.

Ustawa o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa art. 11

Poprzedni

Art. 10. 1. Tworzy się rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową, zwany dalej „rejestrem”. 2. Minister właściwy do spraw administracji publicznej prowadzi rejestr w postaci baz...

Nastepny

Art. 12. Zawodowa działalność lobbingowa może być wykonywana po uzyskaniu wpisu do rejestru.

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
  • Wejscie w życie 7 marca 2006
  • Ost. zmiana ustawy 19 maj 2016
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 01 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka