Art. 10. Dla każdego z funduszy promocji tworzy się komisję zarządzającą,
w skład której wchodzi 9 członków, przy czym komisja zarządzająca:
1) Funduszu Promocji Mleka składa się z:
a) 5 członków reprezentujących producentów mleka, wybranych spośród
kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje zrzeszające tych
producentów,
b) 3 członków reprezentujących pierwsze podmioty skupujące w rozumieniu
art. 151 rozporządzenia nr 1308/2013 i zakłady prowadzące działalność
w zakresie przetwórstwa mleka, niebędące pierwszymi podmiotami
skupującymi, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez
ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze oraz pierwsze
podmioty skupujące, niebędące zakładami przetwórczymi,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
2) Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego składa się z:
a) 5 członków reprezentujących podmioty prowadzące chów lub hodowlę
świń, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje tych podmiotów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie
przetwórstwa mięsa oraz niebędących zakładami przetwórczymi
przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju
świń, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze oraz niebędących zakładami
przetwórczymi przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą
w zakresie uboju świń,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
3) Funduszu Promocji Mięsa Wołowego składa się z:
a) 5 członków reprezentujących podmioty prowadzące chów lub hodowlę
bydła rzeźnego, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez
ogólnokrajowe organizacje tych podmiotów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie
przetwórstwa mięsa oraz niebędących zakładami przetwórczymi
przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju
bydła, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze oraz niebędących zakładami
przetwórczymi przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą
w zakresie uboju bydła,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
4) Fundusz Promocji Mięsa Końskiego składa się z:
a) 5 członków reprezentujących podmioty prowadzące chów lub hodowlę koni
rzeźnych, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez
ogólnokrajowe organizacje tych podmiotów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie
przetwórstwa mięsa oraz niebędących zakładami przetwórczymi
przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju
koni wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze oraz niebędących zakładami
przetwórczymi przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą
w zakresie uboju koni,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
5) Funduszu Promocji Mięsa Owczego składa się z:
a) 5 członków reprezentujących podmioty prowadzące chów lub hodowlę
owiec, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje tych podmiotów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie
przetwórstwa mięsa oraz niebędących zakładami przetwórczymi
przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie uboju
owiec, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze oraz niebędących zakładami
przetwórczymi przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą
w zakresie uboju owiec,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
6) Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych składa się z:
a) 5 członków reprezentujących producentów zbóż, powołanych spośród
kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje tych
producentów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady przetwórcze zbóż oraz niebędące
zakładami przetwórczymi podmioty skupujące zboża, wybranych spośród
kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze zbóż oraz niebędące zakładami przetwórczymi podmioty skupujące zboża,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
7) Funduszu Promocji Owoców i Warzyw składa się z:
a) 5 członków reprezentujących producentów owoców lub warzyw,
wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje tych producentów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady przetwórcze owoców lub warzyw
oraz niebędące zakładami przetwórczymi podmioty skupujące owoce lub
warzywa, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez
ogólnokrajowe organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze owoców lub
warzyw oraz niebędące zakładami przetwórczymi podmioty skupujące
owoce lub warzywa,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
8) Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego składa się z:
a) 5 członków reprezentujących podmioty prowadzące chów lub hodowlę
drobiu rzeźnego, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez
ogólnokrajowe organizacje tych podmiotów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady prowadzące działalność w zakresie
przetwórstwa mięsa drobiowego oraz przedsiębiorców prowadzących
działalność gospodarczą w zakresie uboju drobiu, nieprowadzących
działalności w zakresie przetwórstwa mięsa drobiowego, wybranych
spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje
zrzeszające zakłady prowadzące działalność w zakresie przetwórstwa mięsa
drobiowego oraz przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie
uboju drobiu, nieprowadzących działalności w zakresie przetwórstwa mięsa
drobiowego,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
9) Funduszu Promocji Ryb składa się z:
a) 5 członków reprezentujących podmioty prowadzące działalność w zakresie
połowu ryb śródlądowych lub morskich oraz chowu lub hodowli ryb, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje tych podmiotów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady przetwórcze ryb oraz niebędące
zakładami przetwórczymi podmioty skupujące ryby, wybranych spośród
kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe organizacje zrzeszające
zakłady przetwórcze ryb oraz niebędące zakładami przetwórczymi
podmioty skupujące ryby,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych;
10) Funduszu Promocji Roślin Oleistych składa się z:
a) 5 członków reprezentujących producentów, w tym 4 reprezentujących
producentów roślin oleistych i jednego reprezentującego producentów
produktów pszczelich, wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez
ogólnokrajowe organizacje tych producentów,
b) 3 członków reprezentujących zakłady przetwórcze roślin oleistych oraz
niebędące zakładami przetwórczymi podmioty skupujące rośliny oleiste,
wybranych spośród kandydatów zgłoszonych przez ogólnokrajowe
organizacje zrzeszające zakłady przetwórcze roślin oleistych oraz niebędące
zakładami przetwórczymi podmioty skupujące rośliny oleiste,
c) członka reprezentującego izby rolnicze, wybranego spośród kandydatów
zgłoszonych przez Krajową Radę Izb Rolniczych.

Ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych art. 10

Poprzedni

Art. 9. 1. Środki finansowe funduszy promocji służące realizacji celów, o których mowa w art. 2 ust. 1, mogą zostać przeznaczone na: 1) finansowanie lub współfinansowanie programów promocyjnych i i...

Nastepny

Art. 11. 1. Członków komisji zarządzających powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw rynków rolnych. 2. W skład komisji zarządzającej powołuje się osobę, która nie została skazana prawomocnym...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych
  • Wejscie w życie 1 lipca 2009
  • Ost. zmiana ustawy 18 kwietnia 2020
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 02 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka