Art. 107. 1. Z dniem wejścia w życie ustawy pracownicy urzędów
wojewódzkich wykonujący kontrolę legalności zatrudnienia na podstawie ustawy wymienionej w art. 103, posiadający wykształcenie wyższe, stają się pracownikami Państwowej Inspekcji Pracy.
2. Dotychczasowy pracodawca jest obowiązany w terminie 7 dni od dnia
ogłoszenia niniejszej ustawy zawiadomić na piśmie pracowników, o których mowa
w ust. 1, o zmianach, jakie mają nastąpić w ich stosunkach pracy. Przepis art. 231
§ 4 Kodeksu pracy stosuje się odpowiednio.
3. Do pracowników, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się wymagań
wynikających z art. 39 pkt 4 w zakresie wykształcenia.
4. Pracownicy, o których mowa w ust. 1, przed dopuszczeniem do wykonywania
czynności kontrolnych obowiązani są odbyć, w okresie dwóch lat od dnia wejścia
ustawy w życie, szkolenie z zagadnień wchodzących w zakres działania Państwowej
Inspekcji Pracy zakończone egzaminem państwowym, o którym mowa w art. 39 pkt 4.
Koszty szkolenia ponosi Główny Inspektor Pracy.
5. Stosunek pracy z pracownikiem, o którym mowa w ust. 1 wygasa
w przypadku, gdy nie spełni on warunku przewidzianego w ust. 4.

Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy art. 107

Poprzedni

Art. 106. Ośrodek działający na podstawie niniejszej ustawy przejmuje uprawnienia i obowiązki Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy działającego na podstawie ustawy, o której mowa w art. 115....

Nastepny

Art. 108. 1. Dotychczasowy pracodawca, w terminie do dnia 1 czerwca 2007 r., przekaże imienne wykazy pracowników, o których mowa w art. 107 ust. 1 Głównemu Inspektorowi Pracy. 2. Minister właściwy ...

Powiązania

Powiązane orzeczenia (0)

brak powiązań

Szczegóły

  • Stan prawny Obecnie obowiązujący
  • Uchwalenie Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy
  • Wejscie w życie 1 lipca 2007
  • Ost. zmiana ustawy 22 grudnia 2018
  • Ost. modyfikacja na dlajurysty 25 11 2020
Komentarze

Wyszukiwarka